Juomien myynti ja tarjoilu

Juomien myynti ja tarjoilu

Juomien myynti ja tarjoilu koulutus soveltuu sinulle, joka haluat toimia asiakaspalvelussa, olet kiinnostunut ravintola- ja catering-alasta ja haluat työllistää itsesi lyhyellä koulutuksella. Voit myös täydentää aiempaa koulutusta tai harkitset kouluttautumista ravintola- ja catering-alalle.

Koulutuksen tavoitteena on lisätä ja monipuolistaa osaamistasi tutustumalla asiakaspalvelutehtäviin anniskeluravintolassa. Työssäsi pääset käyttämään luovuuttasi ja vuorovaikutustaitojasi sekä palvelemaan kansainvälisiä ja kotimaisia asiakkaita.

Koulutuksen jälkeen sinulla on:
- perustietämys alan asiakaspalvelu- ja myyntitehtävistä
- juomien myynti ja tarjoiluosaamista (alkoholijuomatietous, valmistustekniikat, klassiset ja myydyimmät juomasekoitukset, baarissa toimiminen)
- koulutukseen sisältyy palvelualoilla edellytettäviä työelämäkortteja.

Toteuttamistapa:
Koulutus sisältää teoriaopetusta, tehtäviä Moodle oppimisympäristössä, itsenäistä opiskelua ja etätehtäviä. Teoriaopetuksen jälkeen on työelämässä oppimisen jakso ja ammattitaito osoitetaan näytöllä, joka annetaan työpaikalla.

Mitä on hyvä tietää?
Koulutukseen valittavalla tulee olla terveydelliset valmiudet työskennellä alan työtehtävissä. Soveltuvuus arvioidaan hakuvaiheen haastattelussa.

Hinta/kustannukset opiskelijalle:
Koulutus on osallistujalle maksuton.

LISÄTIETOJA KOULUTUKSESTA:
Lisätietoja koulutuksesta antaa vastuuohjaaja Teija Ojala 040 8680 737, etunimi.sukunimi (at)sedu.fi

Koulutuksen aikaiset taloudelliset etuudet:Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta, korotettua etuuden osaa ja kulukorvausta.Lisätietoja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
  • Koulutusneuvonta 0295 020 702 ma-pe klo 9-16:15 TAI
  • Koulutusneuvonnan suomenkielisen chat -palvelun ma-pe klo 9-16:00 löydät osoitteesta:
  • Ruotsinkielinen palvelu: https://tyomarkkinatori.fi/sv/info/landsomfattande-radgivningstjanster/radgivningstjanster-for-personkunder/utbildningsradgivning
  • Englanninkielinen palvelu: https://tyomarkkinatori.fi/en/info/national-guidance-services/guidance-services-for-personal-customers/education-and-training-guidance

Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa: www.facebook.com/koulutusneuvonta

Etelä-Pohjanmaan TE-palvelut myös:
  • Facebookissa: www.facebook.com/etelapohjanmaan.tepalvelut
  • Twitterissä: TEpalvelutEPO* Instagramissa: tepalvelutepo

KOHDERYHMÄ:

Koulutus on tarkoitettu työttömille tai työttömyysuhanalaisille TE-toimiston ja työllisyyden kuntakokeilujen yli 20-vuotiaille työnhakijoille.

HAKEUTUMINEN JA OPISKELIJAVALINTA:

Hae koulutukseen 20.8.2023 mennessä.
Täytä hakemus työvoimakoulutukseen huolellisesti, koska sen perusteella osa hakijoista kutsutaan hakuajan jälkeen haastatteluun. Haastattelupäivä on 28.8.23 Seinäjoella. Haastateltaville lähetetään kirjallinen kutsu tekstiviestillä haastatteluun.
Huomioithan, että koulutukseen hakeutuminen on sitovaa eikä sitä, tai koulutukseen osallistumista voi perua ilman pätevää syytä. Perumisesta tai laiminlyönnistä voi aiheutua työttömyysturvaseuraamus..
Seuraa valintatietojasi www.tyomarkkinatori.fi – TE-palveluiden Oma asiointi – Henkilöasiakas-palvelussa.

• Tarjoaja: Sedu ⧉
  • TE-toimisto: Etelä-Pohjanmaan TE-toimisto