Kansainvälinen hitsaaja

Kansainvälinen hitsaaja

HUOM! Hakuaikaa jatkettu 20.8.2023 saakka!
Aloita uusi ammatti hitsaajana tai ota olemassa olevat taitosi paremmin käyttöön.

Sedu Education on uudistanut metallialan koulutusohjelmat vastaamaan paremmin työelämän tarpeita. Niissä korostetaan laajempia ammatillisia kokonaisuuksia yksittäisten koneiden ja menetelmien sijaan.
Koulutusohjelmat ovat 60pv kestoisia ja niihin on mahdollista hakeutua suoraan ilman aikaisempaa kokemusta.

KOHDERYHMÄ: soveltuu kaikille, jotka ovat kiinnostuneita hitsaajan tehtävistä.

Tässä koulutusohjelmassa keskitytään hitsauksen teoriaan ja käytäntöön. Tavoitteena on oppia kansainvälisen hitsaajan IW teoriakoulutuksen sisältö ja siihen liittyviä hitsauksia. Koulutuksen jälkeen sinulla on hyvät teoriatiedot hitsauksesta ja käytännön kokemusta eri hitsausmenetelmillä. Hyväksytysti suoritettu koulutus mahdollistaa kansainvälisen hitsaajan (IW) sertifikaatin hakemisen. Sertifikaatista peritään erillinen maksu.

SISÄLTÖ:
Koulutuksen alussa on orientaatiojakso (10 pv), jonka aikana suunnittelet yhdessä kouluttajasi kanssa koulutuksesi sisältöä ja toteutusta. Jos et koe koulutuksen olevan sinulle sopiva, voit päättää koulutuksen 10 päivän orientaatiojakson päätteeksi ja palata ilman seuraamuksia työnhakijaksi. Kouluttaja ohjaa tarvittaessa myös muihin koulutuspolkuihin.

-Digivalmiuksien parantaminen
-Teknisten piirustuksien lukeminen
-Hitsausohjeet WPS
-Materiaalitekniikka
-IW- hitsauksen teoria
-Hitsausvirheet ja niiden korjaaminen
-Työturvallisuus hitsauksessa
-Erilaiset hitsausmenetelmät
-Tutustuminen alueen yrityksiin ja yritysvierailu
-Henkilökohtaiset keskustelut ja jatkosuunnitelmat
-Työnhaun asiakirjat ja työnhaku

Teoriaopinnot pyritään pitämään etäopetuksena, osallistuminen mahdollista myös lähiopetuksena. Teoriaopintojen osuus on noin 30-40 % koulutuksesta. Ammatilliset käytännön harjoitukset toteutetaan aina lähiopetuksena tai yrityksessä työssä oppimalla.

KOULUTUKSEN KESTO on 60pv. Tarvittaessa koulutusta voidaan jatkaa henkilökohtaisen suunnitelman mukaan perustellusti. Perusteena koulutuksen jatkamiselle voi olla esimerkiksi työssäoppimisen jatkuminen koulutuksen päättymisen jälkeen tai toiseen koulutukseen hakeutuminen.

Lisätietoja koulutuksesta saat Sedu Education Oy:n kouluttajalta Aki Alanen, aki.alanen@sedu.fi 040 680 7686

HAKEMINEN: Hae koulutukseen viimeistään 20.8.2023 mennessä. Jätä hakemus oheisesta hakupainikkeesta (’Hae tähän koulutukseen’). Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa / kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä.
Täytä hakemus työvoimakoulutukseen huolellisesti, sillä osa hakijoista kutsutaan haastatteluun hakemusten perusteella.
Huomioithan, että koulutukseen hakeutuminen on sitovaa. Perumisesta tai laiminlyönnistä voi aiheutua työttömyysturvaseuraamus.

Tunnistautuneena voit seurata koulutushakemuksesi tilannetta verkkoasioinnissa.

Koulutuksen hakuaika päättyy 20.8.2023.
Haastattelut 22.8.2023.
Valintatiedot toimitetaan tekstiviestinä.
Koulutus alkaa 28.8.2023.

Koulutuksen aikaiset taloudelliset etuudet:
Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta, korotettua etuuden osaa ja kulukorvausta.

LISÄTIETOJA koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
  • Koulutusneuvonta 0295 020 702 ma-pe klo 9-16:15 TAI
  • Koulutusneuvonnan suomenkielisen chat -palvelun ma-pe klo 9-16:00 löydät osoitteesta:
  • Ruotsinkielinen palvelu: https://tyomarkkinatori.fi/sv/info/landsomfattande-radgivningstjanster/radgivningstjanster-for-personkunder/utbildningsradgivning
  • Englanninkielinen palvelu: https://tyomarkkinatori.fi/en/info/national-guidance-services/guidance-services-for-personal-customers/education-and-training-guidance
Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa: www.facebook.com/koulutusneuvonta Etelä-Pohjanmaan TE-palvelut myös:
  • Facebookissa: www.facebook.com/etelapohjanmaan.tepalvelut
  • Twitterissä: TEpalvelutEPO* Instagramissa: tepalvelutepo