Liiketoiminnan ammattitutkinto, taloushallinnon osaaja

Liiketoiminnan ammattitutkinto, taloushallinnon osaaja

Koulutus on suunnattu sinulle, jolla on kokemusta taloushallinnon tehtävistä tai haluat vaihtaa alaa. Jos haluat opiskella uutta tai syventää osaamistasi, voit opiskella meillä mm. laskutusta, myynti- ja ostoreskontran hoitamista, palkanlaskentaa, kirjanpitoa, arvonlisäverotusta, tilinpäätöksen laatimista ja verotusta, kannattavuuslaskentaa, budjetointia sekä tilinpäätökseen liittyvien tunnuslukujen laskemista ja analysointia.

Liiketoiminnan ammattitutkinnon (Taloushallinnon osaamisala) suoritettuasi
- tunnet laajasti taloushallinnon eri osa-alueita ja olet taloushallinnon ammattilainen.
- saat valmiudet toimia reskontran hoitajana, palkanlaskijana tai henkilöstösihteerinä, kirjanpitäjänä, taloussihteerinä, jne.
- voit toimia taloushallinnon tehtävissä erikokoisissa ja erityyppisissä yrityksissä tai organisaatioissa. Mahdollisia työpaikkojasi voisi olla yksityisyritykset, tilitoimisto tai julkinen sektori.

SISÄLTÖ
Tutkinnon osat:
Pakollinen tutkinnon osa:
· Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen, 30 osp
Valinnaiset tutkinnon osat, ryhmä I, valittava yksi | 60 osp
· Kannattavuuslaskenta ja budjetointi
· Kirjanpidon ja arvonlisäverotuksen hoitaminen
· Palkanlaskennan hoitaminen
· Reskontran hoitaminen
· Tilinpäätös ja verotus

Valinnaiset tutkinnon osat 2, valittava yksi | 60 osp
· Kannattavuuslaskenta ja budjetointi
· Kirjanpidon ja arvonlisäverotuksen hoitaminen
· Palkanlaskennan hoitaminen
· Reskontran hoitaminen
· Tilinpäätös ja verotus

Toisen osaamisalan tutkinnon osa | 40-60 osp
Tutkinnon osa tai osat toisesta ammatillisesta perustutkinnosta, ammattitutkinnosta tai erikoisammattitutkinnosta | 20-60 osp

Koulutus sisältää myös taloushallinnon töitä tukevia opintoja mm. atk-opinnot, työlainsäädäntö, suullinen ja kirjallinen viestintä sekä työturvallisuus.
Liiketoiminnan ammattitutkinnon näytöt suoritetaan taloushallinnon työtehtävissä työpaikalla.
Työssäoppiminen alkaa 13.11.2023. Opiskelija itse etsii työssäoppimispaikan, ohjaava opettaja antaa tukea paikan etsimiseen. Työssäoppimisen aikana on vielä opetukseen liittyviä koulutuspäiviä, ne näkyvät jokaiselle yhteisestä lukujärjestyksestä.

Koulutuksessa on loma 1.-28.7.2024

TOTEUTUS
Koulutuksen lähipäivät järjestetään Teams-sovelluksella, jolloin opetus on vuorovaikutteista opettajan ja opiskelijoiden välillä. Lähipäivät tallennetaan, joten niihin pystyy palaamaan myöhemmin. Opintoja varten tarvitset oman tietokoneen, Internet-yhteyden sekä kuulokemikrofonin. Voit osallistua kauempaakin, koska opiskelu ei edellytä paikalla oloa oppilaitoksessa.

KOHDERYHMÄ:
Koulutus on tarkoitettu työttömille tai työttömyysuhanalaisille TE-toimiston ja työllisyyden kuntakokeilujen yli 20-vuotiaille työnhakijoille.

Miksi Sedu?
Sedun opettajat ovat kokeneita taloushallinnon ammattilaisia niin alan työtehtävien kuin opetuksenkin osalta. Meiltä valmistuu tyytyväisiä opiskelijoita. Sedussa opiskelet rennossa ja mukavassa ilmapiirissä.

LISÄTIETOJA KOULUTUKSESTA:
Leila Ylikantola, p. 040 868 0842, sähklöposti etunimi.sukunimi(at)sedu.fi

HAKEUTUMINEN JA OPISKELIJAVALINTA:
Hae koulutukseen maanantaihin 14.8.2023 mennessä.

Huomioithan, että koulutukseen hakeutuminen on sitovaa eikä sitä, tai koulutukseen osallistumista voi perua ilman pätevää syytä. Perumisesta tai laiminlyönnistä voi aiheutua työttömyysturvaseuraamus..
Seuraa valintatietojasi www.tyomarkkinatori.fi – TE-palveluiden Oma asiointi – Henkilöasiakas-palvelussa.

————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

Koulutuksen aikaiset taloudelliset etuudet:Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta, korotettua etuuden osaa ja kulukorvausta.LISÄTIETOJA koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
  • Koulutusneuvonta 0295 020 702 ma-pe klo 9-16:15 TAI
  • Koulutusneuvonnan suomenkielisen chat -palvelun ma-pe klo 9-16:00 löydät osoitteesta:
  • Ruotsinkielinen palvelu: https://tyomarkkinatori.fi/sv/info/landsomfattande-radgivningstjanster/radgivningstjanster-for-personkunder/utbildningsradgivning
  • Englanninkielinen palvelu: https://tyomarkkinatori.fi/en/info/national-guidance-services/guidance-services-for-personal-customers/education-and-training-guidance

Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa: www.facebook.com/koulutusneuvonta

Etelä-Pohjanmaan TE-palvelut myös: