Metallialan jatko- ja täydennyskoulutus

Metallialan jatko- ja täydennyskoulutus

Metalliala tarvitsee työntekijöitä! Haluaisitko sinä päivittää osaamistasi työmarkkinoiden mukaisiksi? Haluaisitko kouluttautua johonkin metallialan erityisalueeseen, kuten särmäykseen->>LÄHDE MUKAAN METALLIALAN JATKO- JA TÄYDENNYSKOULUTUKSEEN.

Koulutuksen tavoitteen on henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman (HOKS) mukaan ajantasaistaa tai täydentää kone- ja metallialan osaamista sekä työllistyä alan työtehtäviin.

SISÄLTÖ:
Koulutuksen alussa on orientaatiojakso (enintään 10 pv), jonka aikana suunnittelet yhdessä kouluttajan kanssa koulutuksen sisällön ja toteutuksen. Orientaatiojakson jälkeen opiskelija voi palata työnhakijaksi te-toimistoon tai kuntakokeiluun, mikäli koulutusvalinta osoittautuu virheelliseksi. Koulutus ei ole tutkintotavoitteista. Koulutuksessa voidaan käyttää soveltuvin osin esim. osa/osia kone- ja tuotantotekniikan perustutkinnosta (osaamisaloina tuotantotekniikka levyseppähitsaaja sekä tuotantotekniikan ammattitutkinnosta ( levy- ja hitsaustekniikan osaamisala).

Koulutusten pituudet määräytyvät henkilökohtaisista tavoitteista ja lähtötasosta riippuen, kestäen 10 päivästä maksimissaan 200 päivään.

Koulutuksessa on mahdollisuus suorittaa alalla tarvittavat korttikoulutukset: tulityö- ja työturvallisuus. Lisäksi koulutuksessa on mahdollisuus suorittaa yrittäjyys-osio.

Sisäänotot parittomien viikkojen maanantait.

LISÄTIETOJA KOULUTUKSESTA:

Lisätietoja koulutuksesta antaa kouluttaja Aki Alanen puh. 0406807686

Koulutuksen aikaiset taloudelliset etuudet: Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta, kulukorvausta ja mahdollista korotettua etuuden osaa.LISÄTIETOJA koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
  • Koulutusneuvonta 0295 020 702 ma-pe klo 9-16:15
  • Koulutusneuvonnan suomenkielisen chat -palvelun ma-pe klo 9-16:00 löydät osoitteesta: https://www.te-palvelut.fi/te/fi/nain_asioit_kanssamme/te_palvelut/puhelinpalvelut/puhelin_koulutusneuvonta/index.html
    Sivustolta löytyy myös linkit ruotsin- ja englanninkieliseen palveluun.

Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta
Etelä-Pohjanmaan TE-palvelut myös Facebookista: www.facebook.com/etelapohjanmaa.tepalvelut

KOHDERYHMÄ:
Metallialan täydennyskoulutus on tarkoitettu alan perustutkinnon suorittaneille ja/tai alan työkokemusta omaaville työttömille tai työttömyysuhanalaisille TE-toimiston ja työllisyyden kuntakokeilujen yli 20-vuotiaille työnhakijoille.

HAKEUTUMINEN JA OPISKELIJAVALINTA:
Kyseessä on NON STOP -tyyppinen koulutus, joten koulutukseen on jatkuva haku. Valinnat tehdään hakemusten perusteella, joten täytä lomake huolellisesti.Seuraa valinnan etenemistä Oma asiointi -sivujen kautta. Huomioithan, että koulutukseen hakeutuminen on sitovaa. Perumisesta tai laiminlyönnistä voi aiheutua työttömyysturvaseuraamus.

• Tarjoaja: Sedu Education Oy ⧉
  • TE-toimisto: Etelä-Pohjanmaan TE-toimisto