Robotiikan ja automaation koulutusohjelma, robotisointi

Robotiikan ja automaation koulutusohjelma, robotisointi

HUOM! Hakuaikaa jatkettu 2.10.2023 saakka!
Katso TE-live tallenne täältä: https://te-live.fi/lahetykset/rXYgoIj6z
Sedu Education on uudistanut metallialan koulutusohjelmat vastaamaan paremmin työelämän tarpeita. Niissä korostetaan laajempia ammatillisia kokonaisuuksia yksittäisten koneiden ja menetelmien sijaan.

Tässä koulutusohjelmassa keskitytään käsivarsirobotiikkaan teollisessa valmistamisessa. Tavoitteena on oppia ohjelmoimaan ja käyttämään robotteja, sekä niiden virtuaalisia ympäristöjä. Koulutuksen jälkeen sinulla on osaamista robotiikan hyödyntämisestä käyttökohteen mukaan ja kytkemisestä osaksi automaatiojärjestelmää. Saat valmiudet operaattorin, prosessinhoitajan tai suunnittelijan tehtäviin.

KOHDERYHMÄ: soveltuu kaikille, jotka ovat kiinnostuneita automaation ja robotiikan työtehtävistä. Koulutus vaatii tietoteknisiä perusvalmiuksia.

SISÄLTÖ:
Koulutuksen alussa on orientaatiojakso (10 pv), jonka aikana suunnittelet yhdessä kouluttajasi kanssa koulutuksesi sisältöä ja toteutusta. Jos et koe koulutuksen olevan sinulle sopiva, voit päättää koulutuksen 10 päivän orientaatiojakson päätteeksi ja palata ilman seuraamuksia työnhakijaksi. Kouluttaja ohjaa tarvittaessa myös muihin koulutuspolkuihin.

-Digivalmiuksien parantaminen
-Robotiikan perusteet teoriassa
-Ohjelmoinnin perusteet
-Työkalut ja oheislaitteet robotiikassa
-Ohjelmoinnin syventävät opinnot
-Konenäkö
-ABB RobotStudio simulointi ja etäohjelmointi
-Korttikoulutukset
-Tutustuminen alueen yrityksiin ja yritysvierailu
-Henkilökohtaiset keskustelut ja jatkosuunnitelmat
-Työnhaun asiakirjat ja työnhaku

Teoriaopinnot pyritään pitämään etäopetuksena, osallistuminen mahdollista myös lähiopetuksena. Teoriaopintojen osuus on noin 20 – 30 % koulutuksesta. Ammatilliset käytännön harjoitukset toteutetaan aina lähiopetuksena tai yrityksessä työssä oppimalla.

KOULUTUKSEN KESTO on 91 pv. Tarvittaessa koulutusta voidaan jatkaa henkilökohtaisen suunnitelman mukaan perustellusti. Perusteena koulutuksen jatkamiselle voi olla esimerkiksi työssäoppimisen jatkuminen koulutuksen päättymisen jälkeen tai toiseen koulutukseen hakeutuminen.

Lisätietoja koulutuksesta saat Sedu Education Oy:n kouluttajalta Tuomas Leppälä, tuomas.leppala@sedu.fi 040 868 0886

HAKEMINEN: Hae koulutukseen viimeistään 2.10.2023 mennessä. Jätä hakemus oheisesta hakupainikkeesta (’Hae tähän koulutukseen’). Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa / kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä.
Täytä hakemus työvoimakoulutukseen huolellisesti, sillä osa hakijoista kutsutaan haastatteluun hakemusten perusteella.
Huomioithan, että koulutukseen hakeutuminen on sitovaa. Perumisesta tai laiminlyönnistä voi aiheutua työttömyysturvaseuraamus.

Tunnistautuneena voit seurata koulutushakemuksesi tilannetta verkkoasioinnissa.

Koulutuksen hakuaika päättyy 2.10.2023.
Haastattelut vkolla 38 (täydennyshaun haastattelut vkolla 40)osoitteessa Valtionkatu 1, 60100 Seinäjoki. Kutsut haastatteluun lähetetään tekstiviestinä.
Valintatiedot toimitetaan tekstiviestinä.
Koulutus alkaa 9.10.2023

Koulutuksen aikaiset taloudelliset etuudet:
Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta, korotettua etuuden osaa ja kulukorvausta.

LISÄTIETOJA koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
  • Koulutusneuvonta 0295 020 702 ma-pe klo 9-16:15 TAI
  • Koulutusneuvonnan suomenkielisen chat -palvelun ma-pe klo 9-16:00 löydät osoitteesta:
  • Ruotsinkielinen palvelu: https://tyomarkkinatori.fi/sv/info/landsomfattande-radgivningstjanster/radgivningstjanster-for-personkunder/utbildningsradgivning
  • Englanninkielinen palvelu: https://tyomarkkinatori.fi/en/info/national-guidance-services/guidance-services-for-personal-customers/education-and-training-guidance
Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa: www.facebook.com/koulutusneuvonta Etelä-Pohjanmaan TE-palvelut myös:
  • Facebookissa: www.facebook.com/etelapohjanmaan.tepalvelut
  • Twitterissä: TEpalvelutEPO* Instagramissa: tepalvelutepo