Töihin kiinteistöhoidon alalle

Töihin kiinteistöhoidon alalle

Kiinteistönhoitajan työ on itsenäistä ja vastuullista, ja vaatii sekä asiakaspalvelutaitoja että ongelmanratkaisukykyä. Koulutuksen tavoitteena on perehdyttää opiskelijat oleellisimpiin kiinteistönhoitajan työtehtäviin. Kiinteistönhoidon vuosikellon mukaiset työt käydään koulutuksen aikana läpi pääpiirteittäin.
Koulutuksessa käydään läpi kiinteistöhoitajan työtehtäviä kiinteistöjen ulkoalueiden ja taloteknisten järjestelmien osalta. Koulutus sisältää LVI-järjestelmiin tutustumista, niiden korjaus- ja huoltotöitä, ennakkohuoltoa ja vian paikannusta.

SISÄLTÖ:
Koulutuksen alussa on orientaatiojakso (10 pv), jonka aikana suunnittelet yhdessä kouluttajasi kanssa koulutuksesi sisältöä ja toteutusta, normaalin koulutuksen aikana. Jos päätät opintosi orientaatiojaksoon 10 päivän kohdalla, voit tällöin palata ilman seuraamuksia työnhakijaksi, mikäli koulutusvalinta osoittautuu virheelliseksi. Kouluttaja ohjaa tarvittaessa myös muihin koulutuspolkuihin.

Koulutusta toteutetaan ryhmäkohtaisin sisällöin Sedu Rastaantaipaleen oppimisympäristöissä. Käytössä ovat ajanmukaiset koneet ja laitteet opetuksen tukena. Opetussisältönä mm.:

-Ulkoalueiden hoito
-Sisätilat, talotekniikka
-Kiinteistönhoidon koneet ja laitteet (käyttö ja päivittäishuolto)
-LVI-tekniikka
-Sähkölaitteistot ja järjestelmät
-Ilmanvaihtokoneiden toiminta ja huolto
-Tarpeelliset korttikoulutukset (henkilönostin-, työturvallisuus- ja hätäensiapukoulutus)
-Tutustuminen kiinteistöjen huoltokirjajärjestelmiin
-Tutustuminen kiinteistönhoidon toimialalla toimivien yritysten toimintaan
-Asiakaspalvelun perusteet

Opinnot koostuvat käytännön opetuksesta, teoriaopetuksesta ja työssä oppimalla. Ammatilliset käytännön harjoitukset toteutetaan aina lähiopetuksena tai yrityksessä työssä oppimalla.

KOULUTUKSEN KESTO on 59 päivää ajalla 25.9 – 15.12.2023. Tarvittaessa koulutusta voidaan jatkaa henkilökohtaisen suunnitelman mukaan perustellusti (max. 40 päivää). Perusteena koulutuksen jatkamiselle voi olla esimerkiksi työssäoppimisen jatkuminen koulutuksen päättymisen jälkeen tai toiseen koulutukseen hakeutuminen.

LISÄTIEDOT:
Lisätietoja koulutuksesta saat koulutuspäällikkö Jarmo Huttuselta, puh. 0408680644, jarmo.huttunen@sedu.fi

KOHDERYHMÄ:
Tämä koulutus on tarkoitettu kaikille kiinteistönhoidon työtehtävistä kiinnostuneille työttömille tai työttömyysuhanalaisille TE-toimiston ja työllisyyden kuntakokeilujen yli 20-vuotiaille työnhakijoille.

HAKEMINEN:
Hae koulutukseen 15.9.2023 mennessä. Jätä hakemus hakupainikkeesta “Hae tähän koulutukseen”.
Täytä hakemus työvoimakoulutukseen huolellisesti, koska sen perusteella tehdään koulutusvalinnat.
Huomioithan, että koulutukseen hakeutuminen on sitovaa eikä sitä, tai koulutukseen osallistumista voi perua ilman pätevää syytä. Perumisesta tai laiminlyönnistä voi aiheutua työttömyysturvaseuraamus.
Seuraa valintatietojasi www.tyomarkkinatori.fi – TE-palveluiden Oma asiointi – Henkilöasiakas-palvelussa.

Koulutuksen aikaiset taloudelliset etuudet:
Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta, korotettua etuuden osaa ja kulukorvausta.

LISÄTIETOJA koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
  • Koulutusneuvonta 0295 020 702 ma-pe klo 9-16:15 TAI
  • Koulutusneuvonnan suomenkielisen chat -palvelun ma-pe klo 9-16:00 löydät osoitteesta:
  • Ruotsinkielinen palvelu: https://tyomarkkinatori.fi/sv/info/landsomfattande-radgivningstjanster/radgivningstjanster-for-personkunder/utbildningsradgivning
  • Englanninkielinen palvelu: https://tyomarkkinatori.fi/en/info/national-guidance-services/guidance-services-for-personal-customers/education-and-training-guidance

Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa: www.facebook.com/koulutusneuvonta

Etelä-Pohjanmaan TE-palvelut myös: