Asiakaspalvelu, liiketoiminnan perustutkinnon osa

Asiakaspalvelu, liiketoiminnan perustutkinnon osa

Koulutus on suunnattu sinulle, joka haluat työllistyä eri alojen asiakaspalvelutehtäviin ja kehittää asiakaspalvelussa tarvittavaa osaamistasi. Asiakaspalveluvalmiutta tarvitaan monissa työtehtävissä. Koulutuksessa vahvistat asiakaspalvelu- ja digitaitoja, jotka antavat sinulle hyvät valmiudet eri alojen työtehtäviin. Lisäksi tavoitteena on suorittaa koulutuksen aikana liiketoiminnan perustutkinnosta asiakaspalvelun tutkinnon osa.

Koulutuksen sisältöä:
·Asiakaspalvelu eri kanavissa
·Asiakasviestintä erilaisissa palvelutilanteissa
·Myönteisen asiakaskokemuksen edistäminen
·Markkinoinnin perusteet asiakaspalvelun tukena
·Työvälineohjelmat: Office 365 -pilvipalvelut, Excel, Word, PowerPoint

Koulutus sisältää myös uraohjausta ja työnhakuvalmennusta sekä henkilökohtaista ohjausta opinnoissa. Koulutus on kokopäiväistä opiskelua. Tredussa pidettävien lähiopetuspäivien lisäksi koulutukseen sisältyy myös etäopiskelua sekä työssäoppimista asiakaspalvelutyötehtävissä työpaikalla. Työssäoppimista on noin 40 päivää. Työssäoppimispaikkaa voit hakea asiakaspalvelutehtävistä itseäsi kiinnostavalta alalta toimialasta riippumatta. Voit hakeutua esimerkiksi kaupan tehtäviin, myynti- tai toimistotehtäviin, erilaisiin neuvontatehtäviin sekä ravintola- ja matkailualan, hoiva-alan, puhtaus- ja kiinteistöalan asiakaspalvelutehtäviin.

Koulutus perustuu liiketoiminnan perustutkinnon (merkonomi) asiakaspalvelun tutkinnonosan vaatimuksiin. Tutkinnon osa on sisällöltään yleishyödyllinen ja siten soveltuu monien eri alojen työtehtäviin. Koulutuksen jälkeen opiskelijalla on mahdollisuus hakeutua suorittamaan omaehtoisesti koko liiketoiminnan perustutkinto. Tutkinnon perusteisiin voit tutustua tarkemmin osoitteessa: https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/esitys/3855077/reformi/tiedot . Tutkintoon kuuluvat näytöt tehdään alan työtehtävissä työpaikalla koulutuksen aikana.

Koulutukseen hakeminen
Täytä hakemus ’Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta. Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun tulee vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Valintahaastatteluun kutsutaan koulutushakemuksen perusteella, joten täytä hakemus huolella. Perustele hakemuksessasi koulutuksen tarpeellisuus työnhakusi kannalta ja kerro myös millaisia työtehtäviä olet hakemassa.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi .
- Hakuaika koulutukseen päättyy 21.8.2023.
- Haastattelut järjestetään 29.8.2023.
- Koulutus alkaa 12.9.2023.

Lisätietoja koulutuksesta
Tietoa koulutukseen hakeutumisesta ja sen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saat TE-palveluiden koulutusneuvonnasta ma-pe klo 9.00-16.15 puhelimitse 0295 020 702. Koulutusneuvonnan löydät myös Facebookista osoitteella www.facebook.com/koulutusneuvonta .

Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta. Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta ja kulukorvausta. Lisätietoa työvoimakoulutuksesta löydät https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/koulutus/eri-tavat-opiskella/opiskelu-tyottomana . Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille henkilöille, joiden työnhaku on voimassa.

Koulutuksen yhteyshenkilöt
- Tampereen seudun ammattiopisto Tredu, opinto-ohjaaja Sari Soini, puh. 050 594 4893, sari.soini@tampere.fi.
- Tampereen seudun ammattiopisto Tredu, tiimivastaava Sari Ahola, puh. 040 756 5048, sari.p.ahola@tampere.fi.

• Tarjoaja: Tampereen seudun ammattiopistoTredu ⧉
  • TE-toimisto: Pirkanmaan työ- ja elinkeinotoimisto