Palkanlaskennan ja henkilöstöhallinnon osaaja, liiketoiminnan at. osatutkinto

Palkanlaskennan ja henkilöstöhallinnon osaaja, liiketoiminnan at. osatutkinto

Tämän käytännönläheisen koulutuksen avulla saat hyvät valmiudet palkanlaskennan ja henkilöstöhallinnon työtehtäviin. Koulutuksen tavoitteena on kehittää ammattiosaamista, suorittaa liiketoiminnan ammattitutkinto tai osatutkinto ja saada alan työpaikka.

Koulutus on tarkoitettu sinulle, jolla on aiempaa työkokemusta toimistotyöstä tai taloushallinnon perusosaamista sekä kiinnostusta perehtyä HR- ja työlainsäädännön tehtäviin. Tehtävissä vaaditaan hyviä vuorovaikutustaitoja, työlainsäädännön tuntemusta sekä huolellisuutta ja tarkkuutta.

Koulutussisällöt perustuvat liiketoiminnan ammattitutkinnon Palkanlaskennan hoitaminen ja Henkilöstöpalvelut – tutkinnon osien vaatimuksiin sekä tutkinnon pakollisen osan Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen vaatimuksiin. Koulutuksen sisältöön kuuluu seuraavia aiheita:

- Palkanlaskenta
- Vuosilomalaskenta
- Palkanlaskennan erityiskysymykset
- Palkanlaskennan tilitykset ja raportit
- Palkanlaskennan sovellus
- Excel-tehokäyttö ja raportointi
- Työlainsäädäntö
- HR ja liiketoiminta
- Henkilöstösuunnitelmat ja -raportit, työterveyshuolto
- Rekrytointi ja perehdytys
- HR-järjestelmät ja palkitseminen
- Työyhteisön haasteelliset tilanteet ja HR sovittelijana
- Työsuojelu

Koulutus on päätoimista ja kokopäiväistä opiskelua. Koulutusaika on 11.9.2023 – 11.4.2024, josta noin neljä kuukautta on työharjoittelua. Koulutuksen aikana suoritetaan niitä ammattitutkinnon osia, joissa tutkinnon mukainen osaamien on mahdollista osoittaa harjoittelupaikan työtehtävissä.

Tutkinnon perusteet löytyvät osoitteesta https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/esitys/4540525/reformi/tutkinnonosat .

Koulutukseen hakeminen
Täytä hakemus ’Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta. Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun tulee vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Valintahaastatteluun kutsutaan koulutushakemuksen perusteella, joten täytä hakemus huolella. Perustele hakemuksessasi koulutuksen tarpeellisuus työnhakusi kannalta ja kerro myös millaisia työtehtäviä olet hakemassa.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.te-palvelut.fi .
- Hakuaika koulutukseen päättyy 20.8.2023.
- Valintahaastattelut järjestetään 31.8.-1.9.2023.
- Koulutus alkaa 11.9.2023.

Lisätietoja koulutuksesta
Tietoa koulutukseen hakeutumisesta ja sen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saat TE-palveluiden koulutusneuvonnasta puhelimitse maanantaista perjantaihin klo 9.00-16.15 numerosta 0295 020 702. Koulutusneuvonnan löydät myös Facebookista osoitteella www.facebook.com/koulutusneuvonta .

Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta. Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta ja kulukorvausta. Lisätietoa työvoimakoulutuksesta voit lukea osoitteesta https://www.te-palvelut.fi/fi/tyonhakijalle/ammatinvalinta-koulutus/tyovoimakoulutus/haku-ja-valinta . Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille henkilöille, joiden työnhaku on voimassa.

Koulutuksen yhteyshenkilöt
- Tampereen Aikuiskoulutuskeskus TAKK, kouluttaja Minna Kulmala, puh. 044 7906 388, minna.kulmala@takk.fi.
- Tampereen Aikuiskoulutuskeskus TAKK, kouluttaja Jouni Hanhinen, puh. 044 7906 106, jouni.hanhinen@takk.fi.

• Tarjoaja: Tampereen Aikuiskoulutuskeskus ⧉
  • TE-toimisto: Pirkanmaan työ- ja elinkeinotoimisto