Startti kiinteistönhoitoon

Startti kiinteistönhoitoon

Startti kiinteistönhoitoon -koulutuksen tavoitteena on, että opiskelija saa käsityksen erilaisista tarjolla olevista kiinteistöhoitoalan työtehtävistä ja koulutusvaihtoehdoista. Koulutuksen jälkeen voi sijoittua kiinteistönhoitoon työtehtäviin tai jatkaa opintoja alan työvoimakoulutuksessa. Startti kiinteistönhoitoon -koulutus sopii hyvin esimerkiksi henkilöille, joiden aikaisempi työkokemus tai koulutus on jäänyt vähäiseksi.

Koulutus on suunnattu työttömille ja työttömyysuhanalaisille henkilöille, joilla on tarvetta tutustua kiinteistöalan tehtäviin tai päivittää ja täydentää ammatillista osaamistaan.

Toteutus ja sisältö
Koulutus alkaa kahden kuukauden pituisella orientointijaksolla, jonka aikana opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS). Orientaatiojaksolla suoritetaan ja päivitetään tarvittavat lupakorttikoulutukset. Koulutuksen kokonaiskesto on neljä kuukautta ja muodostuu yksilöllisesti henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman mukaan. Koulutus on luonteeltaan kokoaikaista ja päivisin tapahtuvaa lähiopetusta, johon voi satunnaisesti sisältyä myös etä- ja verkko-opetusta.

Henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelmaan voidaan sisällyttää 1-3 aihealuetta seuraavista sisällöistä:
- Ulkoalueiden hoito
- Koneiden käsittely
- Kiinteistön yleishoito ja valvonta
- Pienkoneiden käyttö
- LVI-huolto.

Koulutus voidaan toteuttaa myös jaksotettuna, mikäli opiskelijan henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelma sitä edellyttää.

Hakeminen ja valinta
Hakemus täytetään ‘Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta. Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman vahvaa tunnistautumista, tulee sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä.

Haastatteluun kutsutaan koulutushakemuksen perusteella. Kerro hakemuksesi tarkemmissa perusteluissa kiinnostuksestasi koulutukseen ja mahdollisesta aikaisemmasta kokemuksestasi kiinteistönhoitotyössä. Jos tehtävät eivät ole sinulle ennestään tuttuja, kerro miksi olet kiinnostunut kiinteistönhoitoalasta. Haastatteluun jatkaville hakijoille lähetetään haastattelukutsut tekstiviestillä hakuajan päätyttyä.

Seuraa hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi TE-palveluiden Oma asiointi -verkkopalvelun kautta osoitteessa www.te-palvelut.fi.

Koulutusneuvonta
Tietoa koulutukseen hakeutumisesta ja sen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saat TE-palveluiden koulutusneuvonnasta puhelimitse maanantaista perjantaihin klo 9.00-16.15 numerosta 0295 020 702. Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta. Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta ja kulukorvausta. Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille henkilöille, joiden työnhaku on voimassa. Lisätietoa työvoimakoulutuksesta voit lukea osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/koulutus/eri-tavat-opiskella/opiskelu-tyottomana.

Yhteyshenkilöt
- Tampereen Aikuiskoulutuskeskus TAKK, Heikki Mahlamäki, puh. 044 790 6299 tai heikki.mahlamaki@takk.fi.

• Tarjoaja: Tampereen Aikuiskoulutuskeskus ⧉
  • TE-toimisto: Pirkanmaan työ- ja elinkeinotoimisto