Startti liiketalouden tehtäviin ja koulutuksiin

Startti liiketalouden tehtäviin ja koulutuksiin

• Koulutus alkaa: 25.9.2023

Koulutuksessa saat uusia ideoita ja ohjausta liiketalouden tehtäviin sekä tietoa ammatillisista tutkintokoulutuksista. Saat mahdollisuuden työllistyä myynnin, markkinoinnin, asiakaspalvelun tai toimistopalvelujen tehtäviin. Koulutus sopii erityisesti nuorille ja alanvaihtajille, jotka hakevat vielä vahvistusta oman alan, työpaikan tai tutkintokoulutuksen valintaan.

Koulutus on kokopäiväistä opiskelua, joka sisältää lähiopetusta oppilaitoksessa, ohjattuja verkko- ja etätehtäviä sekä työpaikalla tapahtuvaa oppimista henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman mukaisesti. Kouluttajat ohjaavat työssäoppimispaikan hankinnassa.

Koulutuksen kesto on noin neljä kuukautta, josta työssäoppimisen kesto on kaksi kuukautta. Koulutuksen jälkeen sinulla on mahdollisuus jatkaa opintoja liiketoiminnan tutkintokoulutuksiin koulutussopimuksella tai työllistyessäsi oppisopimuksella. Lähiopiskelupäivät pidetään Tampereen Aikuiskoulutuskeskus TAKK:n Tampereen valtatien ja Nirvan kampuksilla klo 9.00-15.30.

Koulutuksen sisältö
- Orientointi opintoihin
- Tutustuminen liiketoiminnan tutkintoihin ja koulutusvaihtoehtoihin
- Johdatus asiakaspalvelun ja kaupan alan työtehtäviin
- Johdatus toimisto- ja talousalan tehtäviin
- Asiakaspalvelu ammattina
- Myynnin perusteet
- Hygieniaosaamisen testi
- Markkinoinnin perusteet
- Office 365 perustoiminnot
- Office peruskäyttö: tekstinkäsittely, taulukkolaskenta, esitysgrafiikka
- Liiketoiminnan matematiikka
- Viestintä- ja työyhteisötaidot
- Itsensä työllistäminen, kevytyrittäjyys
- Urasuunnittelu ja työnhakuvalmennus

Koulutukseen hakeminen
Täytä hakemus ‘Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta. Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman vahvaa tunnistautumista, sinun tulee vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Valintahaastatteluun kutsutaan koulutushakemuksen perusteella, joten täytäthän hakemuksesi huolellisesti. Kerro hakemuksesi tarkemmissa perusteluissa koulutuksen tarpeellisuudesta osana työnhakuasi ja siitä, millaisia työtehtäviä olet hakemassa.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi .
- Hakuaika koulutukseen päättyy 27.8.2023.
- Haastattelut järjestetään 11.9.2023.
- Koulutus alkaa 25.9.2023.

Lisätietoja koulutuksesta
Tietoa koulutukseen hakeutumisesta ja sen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saat TE-palveluiden koulutusneuvonnasta puhelimitse maanantaista perjantaihin klo 9.00-16.15 numerosta 0295 020 702. Koulutusneuvonnan löydät myös Facebookista osoitteella www.facebook.com/koulutusneuvonta .

Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta. Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta ja kulukorvausta. Lisätietoa työvoimakoulutuksesta voit lukea osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/koulutus/eri-tavat-opiskella/opiskelu-tyottomana . Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille henkilöille, joiden työnhaku on voimassa.

Koulutuksen yhteyshenkilöt
- Tampereen Aikuiskoulutuskeskus TAKK, koulutussuunnittelija Pirkko Somero, puh. 044 7906 453, pirkko.somero@takk.fi
- Tampereen Aikuiskoulutuskeskus TAKK, kouluttaja Johanna Oittinen, puh. 044 7906 450, johanna.oittinen@takk.fi

• Tarjoaja: Tampereen Aikuiskoulutuskeskus ⧉