Toimistotyön ja taloushallinnon päivityskoulutus

Toimistotyön ja taloushallinnon päivityskoulutus

Tule päivittämään aikaisempaa liiketoiminnan osaamistasi yksilöllisesti räätälöidyn koulutuspolun avulla. Koulutuksessa löydät uusia työmahdollisuuksia aikaisemman osaamisesi mukaisissa toimisto-, assistentti- tai taloushallinnon tehtävissä.

Tämä lyhyt koulutus soveltuu sinulle, jolla on jo aikaisempaa työkokemusta toimistotyön tai taloushallinnon tehtävistä. Koulutuksessa päivität osaamistasi ja vahvistat ammattitaitoasi oman alasi käytännön työtehtävissä. Koulutuksen tavoitteena on auttaa sinua työllistymään nopeasti liiketoiminnan monipuolisiin tehtäviin.

Koulutus on kokopäiväistä opiskelua ja merkittävä osa koulutuksesta on työssäoppimista. Kouluttajasi ohjaa sinua työssäoppimispaikan haussa ja valinnassa. Osaamisen päivitystarpeesta riippuen koulutuksen kesto on enintään 100 työpäivää (noin viisi kuukautta 26.1.2024 asti). Koulutus voidaan päättää aiemmin, kun opiskelijan ja mahdollisen työnantajan ammatilliset tavoitteet on saavutettu.

Koulutuksessa lähdetään liikkeelle oman osaamisen tunnistamisesta ja markkinoinnista sekä päivitetään työnhakutaidot. Kanssasi laaditaan urasuunnitelmaasi tukeva opiskeluohjelma ja etsitään kehittymistavoitteitasi tukeva ja työllistävä työharjoittelupaikka.

Opintojen aluksi päivitetään osaamisesi toimisto-ohjelmien käytössä: Word, Excel, PowerPoint sekä Office 365. Näitä opintoja syvennetään suuntautumisesi mukaisesti. Henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman pohjalta valitaan opinnot joko toimistopalveluiden tai taloushallinnon suuntautumisaloista ja niihin kuuluvista koulutusjaksoista.

Opiskeluohjelman sisältö
Opiskeluohjelmasi sisältö suunnitellaan valikoiden toimistopalveluista ja taloushallinnon aiheista.

Toimistopalvelut ja assistenttityö:
- MS Office -tehokäyttö (Word, Excel, PP)
- Office 365 tiimityössä
- Organisaation tapahtuma- ja kokoustoiminnot
- Työyhteisö- ja vuorovaikutustaidot
- Tilaukset, tarjoukset ja sopimukset
- Projektinhallinta
- Digitaaliset viestintävälineet yrityskäytössä mm. LinkedIn, Twitter, Facebook
- Markkinointimateriaalin tuottaminen: Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign

Taloushallinto:
- Laskutus, ostotoiminnot ja reskontrat
- Kirjanpito
- Palkanlaskenta
- Tilinpäätös
- Taloushallinnon sovellusohjelma

Koulutukseen hakeminen
Täytä hakemus ‘Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta. Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman vahvaa tunnistautumista, sinun tulee vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Valintahaastatteluun kutsutaan koulutushakemuksen perusteella, joten täytäthän hakemuksesi huolellisesti. Kerro hakemuksesi tarkemmissa perusteluissa kiinnostuksestasi koulutukseen ja mahdollisesta aikaisemmasta kokemuksestasi alalta. Perustele hakemuksessasi koulutuksen tarpeellisuus työnhakusi kannalta ja kerro myös millaisia työtehtäviä olet hakemassa.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi .
- Hakuaika koulutukseen päättyy 15.8.2023.
- Valintahaastattelut järjestetään 24.8.2023.
- Koulutus alkaa 5.9.2023.

Lisätietoja koulutuksesta
Tietoa koulutukseen hakeutumisesta ja sen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saat TE-palveluiden koulutusneuvonnasta puhelimitse maanantaista perjantaihin klo 9.00-16.15 numerosta 0295 020 702. Koulutusneuvonnan löydät myös Facebookista osoitteella www.facebook.com/koulutusneuvonta .

Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta. Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta ja kulukorvausta. Lisätietoa työvoimakoulutuksesta löydät https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/koulutus/eri-tavat-opiskella/opiskelu-tyottomana . Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille henkilöille, joiden työnhaku on voimassa.

Koulutuksen yhteyshenkilöt
- Tampereen Aikuiskoulutuskeskus TAKK, kouluttaja Minna Kulmala, minna.kulmala@takk.fi, puh. 044 790 6388.
- Tampereen Aikuiskoulutuskeskus TAKK, koulutussuunnittelija Pirkko Somero, pirkko.somero@takk.fi, puh. 044790 6453

• Tarjoaja: Tampereen Aikuiskoulutuskeskus ⧉
  • TE-toimisto: Pirkanmaan työ- ja elinkeinotoimisto