Vastuullinen verkkokauppa ja digimarkkinointi, ammattitutkinnon osa

Vastuullinen verkkokauppa ja digimarkkinointi, ammattitutkinnon osa

Koulutus antaa valmiuksia työskennellä liiketoiminnan alalla verkkokaupan ja markkinointiviestinnän tehtävissä. Koulutus syventää ja monipuolistaa viestintävälineiden tuntemusta, digimarkkinoinnin taitoja ja vastuullisen verkkokaupan hallintaa. Tavoitteena on suorittaa liiketoiminnan ammattitutkinnon osa tai osia tai muu ammatillinen tutkinnon osa opiskelijan henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman mukaisesti. Aiempi kokemus esimerkiksi markkinoinnista, myynnistä, viestinnästä, verkkokaupasta tai visuaalisen suunnittelun tehtävistä katsotaan eduksi.

Koulutuksesta järjestetään 23.8.2023 klo 13-14 info, johon pääset osallistumaan seuraavan linkin kautta: http://bit.ly/3JAeuUh

Koulutuksen sisältö
Koulutus perustuu soveltuvin osin seuraavien ammatillisten tutkinnon osien vaatimuksiin:

·Liiketoiminnan ammattitutkinto – Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen 30 osp – Markkinointiviestinnän toimeksianto 60 osp – Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu 60 osp

·Media-alan ammattitutkinto: – Verkkopalvelun suunnittelu 50 osp

·Liiketoiminnan perustutkinto: – Ilmastovastuullinen toiminta 15 osp

Tutkintoon kuuluva näyttö tai näytöt tehdään alan työtehtävissä työpaikalla koulutuksen aikana. Näytössä suoritettava tutkinnon osa tai osat valikoituvat henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman ja työtehtävien mukaan. Tutkinto voidaan myöhemmin täydentää koko tutkinnoksi esimerkiksi oppisopimuksella.

Koulutuksessa perehdytään markkinointiin, verkkokaupankäyntiin sekä media-alan työkaluihin ja menetelmiin huomioiden vastuullisuus eri osa-alueilla ja yritystoiminnassa. Sisältö on suunniteltu vastaamaan työelämän tarpeita.

Koulutuksessa käsiteltäviä aiheita ovat muun muassa:
- Office 365 ja pilvipalvelut
- Yrityksen toimintaympäristö
- Yritys- ja yhteiskuntavastuu
- Ilmastovastuullinen toiminta
- Digitaalisen markkinoinnin perusteet
- Verkkokaupan markkinointi ja myyntityö
- Palvelumuotoilun perusteet
- Sisällöntuotanto digitaalisiin kanaviin
- InDesingin ja Photoshopin hyödyntäminen verkkokaupan suunnittelussa
- Verkkokaupan suunnittelu, päivittäminen ja ylläpito
- Työyhteisötaidot
- Työnhakuvalmennus ja urasuunnittelu

Koulutuksen toteutus
Koulutuksessa on lähiopetusta ja ohjattua etä- ja verkko-opetusta noin kolme kuukautta painottuen lähiopetukseen. Lisäksi koulutuksessa on noin neljä kuukautta työssäoppimista, jonka aikana opiskelija ideoi ja suunnittelee työssäoppimispaikkaansa asiakaslähtöisen markkinointiviestinnän kokonaisuuden. Lähiopetuksessa käydään myös työssäoppimispäivien ohessa. Opintojen alussa käynnistetään työssäoppimispaikan etsintä, johon saa ohjausta ja tukea oppilaitoksesta.

- Liiketoiminnan ammattitutkinnon perusteisiin voit tutustua osoitteessa https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/esitys/4540525/reformi/tiedot .
- Media-alan ammattitutkinnon perusteisiin voit tutustua osoitteessa https://eperusteet.opintopolku.fi/beta/#/fi/ammatillinen/3749771/tiedot .

Koulutukseen hakeminen
Täytä hakemus ’Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta. Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun tulee vahvistaa hakemuksesi TE-palveluissa ennen hakuajan päättymistä. Valintahaastatteluun kutsutaan koulutushakemuksen perusteella, joten täytäthän hakemuksesi huolellisesti. Kerro hakemuksessasi kiinnostuksestasi koulutukseen ja mahdollisesta aikaisemmasta kokemuksestasi alalta. Perustele hakemuksessasi koulutuksen tarpeellisuus työnhakusi kannalta ja kerro myös millaisia työtehtäviä olet hakemassa.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi .
- Hakuaika koulutukseen päättyy 3.9.2023.
- Valintahaastattelut järjestetään 14.-15.9.2023.
- Koulutus alkaa 4.10.2023.

Lisätietoja koulutuksesta
Tietoa koulutukseen hakeutumisesta ja sen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saat TE-palveluiden koulutusneuvonnasta puhelimitse 0295 020 702 ma-pe klo 9.00-16.15. Voit ottaa myös yhteyttä chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Katso lisätietoja: https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta

Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta. Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta ja kulukorvausta. Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-palveluiden asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa. Lisätietoja saat osoitteesta: https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/koulutus/eri-tavat-opiskella/opiskelu-tyottomana

Koulutuksen yhteyshenkilöt