Työntekijäksi puuteollisuuteen työvoimakoulutuksena

Työntekijäksi puuteollisuuteen työvoimakoulutuksena

Kiinnostaisiko työ puualalla? Haluaisitko päästä työelämään puuteollisuuden työntekijäksi? Suorittamalla meillä kaksi tutkinnonosaa taideteollisuusalan perustutkinnosta, on sinulla mahdollisuus työllistyä nopeasti alalle.

Koulutuksen aikana opiskellaan kaksi taideteollisuusalan perustutkinnon tutkinnonosaa; Puusepänalan tuotteen valmistaminen sekä Työskentely teollisessa tuotantoprosessissa. Koulutus sisältää lähiopetusta, verkko-opetusta ja työssäoppimista. Lähiopetus tapahtuu Teuvalla. Oppilaitoksen pihapiirissä on opiskelija-asuntola, jossa on mahdollisuus majoittautumiseen lähijaksojen aikana.

Oppilaitoksemme on kartoittanut valmiiksi mahdollisia työssäoppimispaikkoja yrityksistä, joissa on tarvetta työntekijöille. Opiskelija valitsee työssäoppimispaikan ja ottaa itse yhteyttä yritykseen.

Koulutus alkaa lähiopetuksella 11.9.2023. Opintojen kesto on noin puoli vuotta.

Koulutus sisältää mm. huonekalujen suunnittelua ja valmistusta, pintakäsittelyä, puutuotteiden verhoilua, CNC-perusteita, AutoCAD-perusteita ja tarvittavia korttikoulutuksia. Koulutuksen alussa käydään ohjaajan kanssa aloituskeskustelu, jossa laaditaan opiskelijalle henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS).

LISÄTIETOJA KOULUTUKSESTA:
Lisätietoja koulutuksesta antaa Jatta Silla, puh. 040 6657 565, jatta.silla@syo.fi

Koulutuksen aikaiset taloudelliset etuudet:
Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta, korotettua etuuden osaa ja kulukorvausta.

Lisätietoja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
  • Koulutusneuvonta 0295 020 702 ma-pe klo 9-16:15 TAI
  • Koulutusneuvonnan suomenkielisen chat -palvelun ma-pe klo 9-16:00 löydät osoitteesta: https://www.te-palvelut.fi/te/fi/nain_asioit_kanssamme/te_palvelut/puhelinpalvelut/puhelin_koulutusneuvonta/index.html
    Sivustolta löytyy myös linkit ruotsin- ja englanninkieliseen palveluun.
    Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta
    Etelä-Pohjanmaan TE-palvelut myös Facebookista: www.facebook.com/etelapohjanmaa.tepalvelut
Etelä-Pohjanmaan TE-palvelut myös Facebookista: www.facebook.com/etelapohjanmaan.tepalvelut
  • Twitterissä: TEpalvelutEPO* Instagramissa: tepalvelutepo

KOHDERYHMÄ:

Koulutus soveltuu henkilöille, joilla ei ole alan aikaisempaa osaamista tai jo alalla toimineille henkilöille. Tärkeintä on, että on aidosti kiinnostunut puuntyöstöstä sekä halu työllistyä alalle. Koulutus on tarkoitettu työttömille tai työttömyysuhanalaisille TE-toimiston ja työllisyyden kuntakokeilujen yli 20-vuotiaille työnhakijoille.

Koulutuksen jälkeen on mahdollista jatkaa myös kokotutkintoon -> Taideteollisuusalan perustutkinto, artesaani.

HAKEUTUMINEN JA OPISKELIJAVALINTA:

Hae koulutukseen viimeistään 20.8.2023 .Täytä hakemus huolellisesti. Kutsut lähetetään hakuajan jälkeen. Haastattelut pidetään puhelimitse maanantaina 28.8.2023. Seuraa valinnan etenemistä Oma asiointi -sivujen kautta.

Huomioithan, että koulutukseen hakeutuminen on sitovaa. Perumisesta tai laiminlyönnistä voi aiheutua työttömyysturvaseuraamus.

• Tarjoaja: Suomen yrittäjäopisto ⧉
  • TE-toimisto: Etelä-Pohjanmaan TE-toimisto
  • Lähiosoite: Rasintie 1A
  • Paikkakunta: Teuva, Etelä-Pohjanmaa
  • Ensisijainen ammatti: Puutavaran käsittelijät, puusepät ym.