Hitsaajan pätevöitymiskoulutus (myös PED) 2 viikkoa, Tornio

Hitsaajan pätevöitymiskoulutus (myös PED) 2 viikkoa, Tornio

• Koulutus alkaa: sopimuksen mukaisesti

KOHDERYHMÄ/PÄÄSYVAATIMUKSET: Työnhakijana olevat työttömät hitsaajat, jotka ovat aiemmin suorittaneet jonkin hitsaajan pätevyyskokeen, ja joiden työllistyminen edellyttää pätevyystodistuksen/-todistuksien uusimista.

Koulutuksen tarkempi sisältö määräytyy henkilökohtaisesti hitsaajan oman pätevöitymistarpeen mukaisesti. Koulutuksen aikana on mahdollista suorittaa myös painelaitedirektiivin PED 2014/68/EU mukainen itsauksen PED-pätevyyskoe, jos kouluttaja arvioi PED-pätevyyden tarpeelliseksi työllistymisen kannalta. Maksimissaan kaksi PED-pätevyyttä/hitsaaja.

Linkki Lappia-Koulutus Oyn sivulle koulutusesittelyyn: https://www.lappia.fi/kurssi/hitsaajan-patevoitymiskoulutus-myos-ped/

KESTO: 1- 2 viikkoa. Maksimikesto 2 viikkoa. Koulutuksen kesto on yksilöllinen.

Tavoitteena on suorittaa ja saada voimaan SFS-EN 287-1 tai SFS-EN ISO 9606 mukainen hitsaajan pätevyys pätevöitymistarpeen mukaisesti. Mahdollisuus myös suorittaa painelaitedirektiivin PED 97/23/EY mukainen itsauksen pätevyyskoe (max 2 PED-pätevyyttä/hitsaaja).

Lisätietoja koulutuksesta antaa: Lappiassa Esko Hilden, p. 040 032 8509

SISÄLTÖ: (tarpeen mukaisesti)

1. HITSAUSPROSESSI: puikko (111), mig/mag (131,135,136, 138), tig (141).

2. HITSILAJI: piena (FW), päittäis (BW).

3. PERUSAINE: seostamaton (1.1.-1.4.), CrMo (5), ruostumaton (8), muut materiaalit.

3. TUOTEMUOTO: levy (P) tai putki (T).

4. HITSAUSASENTO: esim. H-L045, PF, PE.

Koulutuksen aikana voi suorittaa tulityö- tai työturvakorttikoulutuksen, jos oppilaitoksessa koulutusaikana sellainen järjestetään.

Linkki koulutusesitteeseen Lappia-Koulutuksen sivuille: https://www.lappia.fi/kurssi/hitsaajan-patevoitymiskoulutus-myos-ped/

Koulutukseen sisältyy teoriakoe, jos hakijalla ei ole esittää aikaisempaa tietopuolisen opiskelun todistusta.
***************************************************************************************************************
( HUOMIO ! KERRO HAKEMUKSESSASI MILLÄ MENETELMÄLLÄ LUOKKA/LUOKAT ON TARKOITUS HITSATA!! Mikä prosessi (puikko, mig/mag, tig?) ja mikä materiaaliryhmä (alumiini, seostamaton teräs jne.?)

ASUMINEN TORNIOSSA:
Majoitusmahdollisuutta koulutuksen aikana voi tiedustella opiskelija-asuntolasta, http://www.lappia.fi/opiskelijalle/opiskelijapalvelut/asuminen

VALINTA:
Opiskelijat valitaan koulutukseen hakemuksen ja kouluttajan haastattelun perusteella, Täytä hakemus huolellisesti. Muista merkitä hitsausluokat jotka haluat suorittaa. Selvitä hakemuksen Omat perustelut-kohdassa erityisesti, miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta ja millaista lisäosaamista tarvitset.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta. Voit pyytää koulutukseen hakeutumisen kirjaamista työllistymissuunnitelmaasi Omassa asioinnissa. Koulutuksesta tulee olla sovittuna työllistymissuunnitelmassasi, jotta sinulla olisi oikeus mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan.

VALINTATULOKSET:
Valintatiedot lähetetään kirjeitse ja ne on nähtävillä sähköisessä Oma asiointi -palvelussa (www.te-palvelut.fi). Palvelun käyttö edellyttää verkkopankkitunnuksia tai sirullista henkilökorttia.

LISÄTIEDOT KOULUTUKSESTA:
Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista: Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Lappia-Koulutus Oy ⧉
  • TE-toimisto: Lapin työ- ja elinkeinotoimisto