Liiketoiminnan ammattitutkinto, 150 osp

Liiketoiminnan ammattitutkinto, 150 osp

• Koulutus alkaa: 5.2.2024

Koulutus on tarkoitettu työttömille merkonomeille ja liiketoiminnan työtehtävissä aikaisemmin toimineille henkilöille. Koulutuksessa voi kehittää myynnin ja palvelumuotoilun tai taloushallinnon osaamista. Koulutus vaatii sujuvaa suomen kielen osaamista, taitotaso B1.2. Liiketoiminnan ammattitutkinnosta voi tässä koulutuksessa valita joko myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisalan tai taloushallinnon osaamisalan.

Myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisalan suorittanut pystyy toimimaan vastuullisissa myyntitehtävissä vastaten tuoteryhmästä, palvelukokonaisuudesta tai niiden yhdistelmästä asiakaslähtöisesti. Hän osaa kehittää asiakaskokemusta palvelumuotoilun keinoin.

Taloushallinnon osaamisalan suorittanut voi toimia esim. kirjanpidon ja palkanlaskennan monipuolisissa työtehtävissä. Koulutus järjestetään päätoimisena päiväopiskeluna ja jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma, jossa määritellään henkilökohtainen opintoaika sekä tavoitteet. Koulutus sisältää myös itsenäistä etäopiskelua ja työpaikalla tapahtuvaa oppimista. Koulutus kestää noin 1,5 vuotta.

TUTKINNON OSAT

Kaikille pakollinen tutkinnon osa
Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen, 30 osp

Myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala
Myynnin ja asiakaspalvelun suunnittelu ja toteuttaminen, 60 osp
Asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu, 60 osp

Taloushallinnon osaamisala
Kirjanpidon ja arvonlisäverotuksen hoitaminen, 60 osp
Palkanlaskennan hoitaminen, 60 osp

Lisätiedot koulutuksesta:
Osaamisalavastaava Päivi Innala, puh. 050 310 9383
Koulutuspäällikkö Kati Röntynen, puh. 050 444 4867

Hakeminen:
Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkinatori.fi > henkilöasiakkaat -> haussa oleva työvoimakoulutus). Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, Sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www.tyomarkkinatori.fi -> TE-palveluiden oma asiointi henkilöasiakas.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Voit pyytää koulutukseen hakeutumisen kirjaamista työllistymissuunnitelmaasi Omassa asioinnissa. Koulutuksesta tulee olla sovittuna työllistymissuunnitelmassasi, jotta sinulla olisi oikeus mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan

• Tarjoaja: Ammattiopisto Lappia ⧉
  • TE-toimisto: Lapin työ- ja elinkeinotoimisto