Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan ammattitutkinto

Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan ammattitutkinto

Tavoitteena on suorittaa puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan ammattitutkinto laitoshuoltaja, toimitilahuoltaja (AT) tai kodinhuoltaja (AT) henkilökohtaisen kehittämissuunnitelman mukaan. Voit suorittaa myös kaksi osaamisalaa tai vain yksittäisiä tutkinnon osia. Aikaisempi osaaminen huomioidaan opiskeluajan pituudessa.

Koulutuksen kohderymää ovat toimitilahuollon, laitoshuollon tai kotityöpalvelun tehtävistä kiinnostuneet työnhakijat. Voit tulla myös täydentämään aikaisempaa tutkintoasi.

Koulutus toteutetaan lähi- ja verkko-opetuksen yhdistelmänä. Pääasiassa lähiopetus Torniossa. Koulutus sisältää työelämässä oppimista, jonka voi suorittaa kotipaikkakunnalla kohteiden mukaan.

Tutkinto muodostuu yhdestä pakollisesta (15 osp) tutkinnon osasta, yhdestä osaamisalan valinnaisesta tutkinnon osasta (45 osp) ja valinnaisista tutkinnon osista, joita valitaan yhteensä 90 osp. Tutkinnon laajuus on 150 osp.

Pakollinen tutkinnon osa:

Asiakaslähtöinen puhtaus- ja kiinteistöpalvelujen tuottaminen 15 osp

1.Ylläpitosiivouspalvelut 45 osp
2.Laitoshygieniapalvelut 45 osp tai
3.Kotisiivouspalvelut 45 osp

Valinnaiset osat:

1.Avustamis- ja asiointipalvelujen tuottaminen
2.Hotelli- ja majoitustilojen puhtauspalvelut 30 osp
3.Laitoshuoltopalvelut 30 osp
4.Kodinruokapalvelut 30 osp
5.Oppilaitosten ja päiväkotien puhtauspalvelut 30 osp
6.Perussiivouspalvelut 30 osp
7.Piha ja ulkoalueiden hoitaminen 30 osp
8.Teollisuuslaitosten puhtauspalvelut 30 osp
9.Terveydenhuoltotilojen puhtauspalvelut 30 osp
10.Työhön opastaminen 30 osp
11.Uima-allas ja kylpylätilojen puhtauspalvelut 30 osp
12.Ympäristönhuoltopalvelut 30 osp
13.Tutkinnon osa perustutkinnosta, toisesta ammattitutkinnosta tai erikoisammattitutkinnosta 30 osp.

Hakeminen:

Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkinatori.fi > henkilöasiakkaat -> haussa oleva työvoimakoulutus). Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, Sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www.tyomarkkinatori.fi -> TE-palveluiden oma asiointi henkilöasiakas.

Hakijat valitaan koulutukseen haastattelun ja hakemusten perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Selvitä hakemuksen Omat perustelut-kohdassa erityisesti, miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta ja millaista lisäosaamista tarvitset.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Voit pyytää koulutukseen hakeutumisen kirjaamista työllistymissuunnitelmaasi Omassa asioinnissa. Koulutuksesta tulee olla sovittuna työllistymissuunnitelmassasi, jotta sinulla olisi oikeus mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan.

Lisätiedot koulutuksesta: Osaamisalavastaava Päivi Salmelainen Puh. 040 591 8438, paivi.salmelainen@lappia.fi

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista: Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Ammattiopisto Lappia ⧉
  • TE-toimisto: Lapin työ- ja elinkeinotoimisto