CAD-tekniikan verkkokoulutus

CAD-tekniikan verkkokoulutus

Kiinnostaako sinua 2D-piirtäminen tai 3D-mallintaminen? Tarvitsetko jonkun uuden CAD-ohjelman osaamista tai päivittämistä johonkin jo aiemmin osaamaasi ohjelmaan? Tässä koulutuksessa saat erinomaiset ja ajantasaiset tiedot ja taidot ohjelmin käyttöön. Saamaasi tietoa voit soveltaa oman alasi substanssiosaamiseesi.

Aikaisemman CAD-tekniikan verkkokoulutuksen esittelyn (TE-live tallenne) löydät täältä: https://te-live.fi/lahetykset/0yoEs3dhO

Koulutuksen tavoitteena on lisätä osaamista tietokoneavusteisessa piirtämisessä ja mallintamisessa. Koulutus perehdyttää opiskelijat 2D- ja 3D-suunnittelun yleisiin periaatteisiin, menetelmiin ja käsitteisiin siten, että opiskelija pystyy käyttämään opittuja taitoja suunnittelutyössä. Tavoitteena on, että opiskelija työllistyy alan työtehtäviin. Koulutuksessa suoritetaan Puuteollisuuden PT:n tai AT:n osatutkinto, joka liittyy CAD 3D-mallintamiseen ja piirustusten tuottamiseen.

Koulutus on tarkoitettu eri alojen työttömille tai työttömyysuhan alaisille työnhakijoille, joiden työllistymistä edistää tietokoneavusteisten suunnittelu- ja valmistusohjelmien hallinta. Kohderyhmään kuuluvat esim. insinööri-, teknikko- tai muun sopivan koulutustaustan ja / tai työkokemuksen omaavat henkilöt.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ JA TOTEUTUSTAPA

Koulutuksen ensimmäinen päivä toteutetaan lähiopetuksena Turussa. Muilta osin tietopuolinen koulutus tapahtuu verkossa. Verkko-opiskelun lisäksi koulutukseen sisältyy työssäoppimista. Oppilaat saavat koko koulutuksen ajaksi käyttöönsä CAD-työskentelyyn tarkoitetun kannettavan tietokoneen ja koulutuksessa tarvittavat ohjelmat.

Kullekin opiskelijalle laaditaan opintojen alussa henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS), jossa määritellään, mitä osioita kunkin koulutettavan opintoihin sisällytetään, kesto max. 90 pv.

Koulutukseen sisällön voi valita seuraavista aiheista:
- CAD 2D (AutoCAD) 30 pv
- CAD 3D (Inventor) 30 pv
- CAD 3D (SolidWorks) 30 pv
- CAD 3D (Revit) 30 pv

lisäksi

- Työssäoppiminen (pakollinen) 30 pv
- Työnhakukoulutus verkossa

VALINTAPERUSTEET

· Sinulla on tarve saada CAD-tekniikan osaamista tai sinulle on tarve päivittää jo vanhentunutta osaamistasi.
· Edellytyksenä on riittävä suomen kielen osaaminen. Koulutus järjestetään suomen kielellä.
· Koulutukseen valituilla tulee olla vahva motivaatio koulutusta ja alalla työskentelyä kohtaan.

KOULUTUKSEEN HAKEMINEN

Perustele hakemuksesi huolella. Osa hakijoista kutsutaan haastatteluun hakemusten perusteella. Valinnat koulutuksiin tehdään hakemusten ja haastattelujen perusteella. Voit seurata hakemuksesi tilannetta verkossa (mm. haastattelukutsu ja valintapäätös): www.tyomarkkinatori.fi -> Oma asiointi -> Henkilöasiakas

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

TIETOA TYÖVOIMAKOULUTUKSISTA

Koulutus on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhan alaisille työnhakijoille, joilla on TE-toimiston toteama koulutustarve. Työvoimakoulutus on maksutonta.

Jos tulet valituksi koulutukseen, sovi työllistymissuunnitelmasi päivittämisestä TE-toimiston/kuntakokeilun kanssa. Koulutus tulee lukea työllistymissuunnitelmassasi, jotta sinulle voidaan maksaa korotettua työttömyysetuutta. Korotusosan maksamisesta päättää työttömyysetuutesi maksaja.

Lisätietoa koulutuksista ja koulutuksen aikaisista etuuksista antaa Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

LISÄTIETOA KOULUTUKSESTA:

Lisätietoja koulutuksen sisällöstä antaa koulutuspäällikkö Juha Koivula, juha.koivula(at)syo.fi, puh. 040 480 9982
(heinäkuussa Ian Virtanen ian.virtanen(at)syo.fi, puh. 040 688 6661)

Tervetuloa ke 13.9. klo 12-15 Työvoimakoulutusmessuille Turun virastotalolle. Koko viikon ympäri Suomea käynnissä Pysy kartalla – suunnista työvoimakoulutukseen tapahtumia. Joten tutustu tarjontaan ja tapaa kouluttajia ja koulutusneuvojia.
Koko maan tarjonta Google mapsissa. https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1RM6jxDhxalMXkx1y-3dJqExxUrUd1cQ&ll=62.807024978033695%2C23.527681599999973&z=6

• Tarjoaja: Suomen yrittäjäopisto ⧉
  • TE-toimisto: Varsinais-Suomen TE-toimisto