DigiTalent - Digitalisaation asiantuntijoiden koulutusohjelma

DigiTalent - Digitalisaation asiantuntijoiden koulutusohjelma

• Koulutus alkaa: non-stop

Koulutuksen hakuaikaa on jatkettu 10.6.2024 asti. Koulutus alkaa vuonna 2024 henkilökohtaisen suunnitelman mukaan tammi-kesäkuun aikana sopivan yhteistyöyrityksen löytyessä. Koulutusesittely on katottavissa TE-liven tallenteesta: https://te-live.fi/lahetykset/IA7zId_54

***

Etsitkö uutta suuntaa urallesi? Syvennä osaamistasi ja nappaa työpaikka digitaalisen liiketoiminnan pelikentältä. Kouluttaudu DigiTalent -koulutusohjelman kautta kiinnostaviin teknologian ja digitaalisen liiketoiminnan työtehtäviin. Koulutuksen avulla saat mahdollisuuden viedä osaamisesi uudelle tasolle ja omannäköisen työn alalla, jossa tekemistä varmasti riittää – taustastasi riippumatta.

Yhteistyöyrityksemme Varsinais-Suomessa etsivät avoimiin tehtäviin ennen kaikkea motivoituneita ja oman ammattitaidon kehittämisestä innostuneita uusia osaajia. Sinun ei siis välttämättä tarvitse vielä hakuvaiheessa olla valmis asiantuntija – me autamme ohjelman aikana sinua kasvamaan uuteen tehtävääsi!

KOULUTUKSESTA

Koulutus on n. 6 kk pituinen rekrytointiin tähtäävä koulutusohjelma, joka yhdistää työtehtävät ja uuteen rooliisi räätälöidyn, korkeatasoisen asiantuntijakoulutuksen yhteen pakettiin. Avoimia rooleja on useita ja eritasoisia ja lopulliset työtehtävät ovat mahdollisuuksien mukaan muokattavissa henkilöiden taustan ja mielenkiintojen mukaisesti. Tavoitteenamme on löytää aina juuri sinun osaamistasi ja urakehitystäsi parhaiten tukeva rooli useiden yhteistyöyrityksiemme joukosta.

DigiTalent -koulutusohjelma toteutetaan monimuoto-opetuksena. Koulutuksesta valtaosa toteutuu työssäoppimisen kautta yhteistyöyrityksessä ja sitä tukevan tietopuolisen koulutuksen avulla. Koulutusohjelman tärkeimpänä tavoitteena on opiskelijoiden työllistyminen koulutuksen päätteeksi. Tähtäimessä olevan työpaikan lisäksi panostat omaan uraasi myös pidemmällä tähtäimellä ja kasvatat ammattiosaamistasi niiden taitojen parissa, joista alalla puhutaan.

Koulutuksen kautta voit työllistyä esimerkiksi seuraavien aihealueiden pariin:

·Verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin tehtävät
·Ohjelmistokehitys- ja testaus
·Ohjelmistorobotiikka ja automatisointi
·Data-analytiikka
·Terveysteknologia
·Lähituki / Helpdesk
·Graafinen suunnittelu
·Sähköinen palkka- ja taloushallinto
·Projektinhallinta, viestintä
·Järjestelmät ja tietoliikenne
·Pilvipalvelut ja järjestelmäkehitys
·Tietoturva ja kyberturvallisuus
·Älykkään teollisuuden tehtävät

EDELLYTYKSET JA KOHDERYHMÄ

Koulutus on työvoimakoulutusta, joka on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston ja kuntakokeilujen asiakkaille. Voit olla taustaltasi uraasi aloittava tuleva asiantuntija, vastavalmistunut, alan tehtävistä jo kokemusta kerryttänyt tekijä, uusia mahdollisuuksia punnitseva alanvaihtaja tai esimerkiksi harrastuksesta ammattia tavoitteleva tulevaisuuden osaaja.
Osaamisvaatimukset vaihtelevat eri työtehtävissä ja osaaminen voi perustua aiempaan työkokemukseen, opintoihin tai vahvaan harrastuneisuuteen. Uteliaisuus uusia aiheita ja teknologioita kohtaan, sekä innostus oman ammattitaidon kehittämiseen ovat suurimpia valttejasi!

MUUTA

Koulutuksen toteuttamisesta vastaavat yhteistyössä Varsinais-Suomen ELY-keskus, TE-palvelut ja Saranen Consulting.
Koulutus on opiskelijalle maksutonta.

HAKEMINEN

1.Täytä koulutushakemus ”Hae tähän koulutukseen” -painikkeen kautta.

2.Täytäthän myös osaamisprofiilisi Saranen Consultingin rekrytointijärjestelmään:
https://sc.rekrytointi.com/paikat/?o=A_A&jid=608 . Huom! Sinut esitellään potentiaalisille yhteistyöyrityksille tämän osaamisprofiilin tietojen perusteella, joten täytäthän sen huolellisesti. Kerro taustoistasi, tavoitteistasi ja millaisiin tehtäviin haluaisit tähdätä ohjelman kautta.

Hakemuksen jättämisessä ei kannata odotella. Hakemuksia käsitellään sitä mukaa, kun niitä lähetetään ja haastattelut aloitetaan heti, kun tunnistetaan soveltuvia hakijoita yhteistyöyrityksien osaajatarpeisiin. Tässä voi kuitenkin mennä useita viikkoja, koska valinta koulutukseen edellyttää soveltuvan yhteistyöyrityksen löytymistä, jossa toimit koulutuksen aikana ja joka on potentiaalinen tuleva työnantajasi. Saranen tukee sinua hakuprosessin aikana ja etsii sinun profiiliisi sopivia työmahdollisuuksia. Koulutukseen valitun henkilön ja rekrytoivan yrityksen välille solmitaan koulutuksen ajaksi koulutussopimus, jonka tavoitteena on työsopimus koulutuksen päätteeksi. Muista jättää molemmat hakemukset: työvoimakoulutushakemus TE-toimistoon sähköisesti sekä osaamisprofiili Saraselle.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

LISÄTIETOJA

Tietoa työvoimakoulutuksesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saa puhelimitse p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15 tai www.facebook.com/koulutusneuvonta tai nettisivuilta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta, jossa chat-palvelu ma-pe 9-16.

Lisätietoja koulutuksesta saat lisäksi osoitteesta:

Samuel Leivo, Saranen Consulting, samuel.leivo@saranen.fi tai puhelimitse 050 414 3304.

• Tarjoaja: Saranen Consulting Oy ⧉
  • TE-toimisto: Varsinais-Suomen TE-toimisto