Hitsaajan ammatillinen tutkinto, hitsaus ja levytyöt, osatutkinto

Hitsaajan ammatillinen tutkinto, hitsaus ja levytyöt, osatutkinto

HITSAAJAN AMMATILLINEN TUTKINTO, Tuotantotekniikan ammattitutkinto, levy- ja hitsaustekniikka

Tavoitteena on hankkia teollisuuden hitsaustöissä tarvittavaa osaamista, suorittaa tuotantotekniikan ammattitutkinto tai tutkinnon osia. Levy- ja hitsaustekniikan osaamisalan suorittanut kykenee itsenäiseen työskentelyyn hitsaavan teollisuuden valmistustyötehtävissä.

SisältöTutkinnon laajuus on 150 osaamispistettä (osp)

Tutkinnon kaikille pakollinen osa
·Pienahitsaus kahdella prosessilla, 20 osp

Tutkinnon valinnaiset osat
Valinnaiset osat yksi, valitaan alla olevista 70 osp
·Tuotantotekninen toiminta ja valmistuksen suunnittelu (30 osp)
·Levyjen CNC-tekniikka (40 osp)
·Laivanrakennustyöt (40 osp)
·Levy- ja puikkohitsaus (70 osp)

Valinnaiset osat kaksi, valitaan alla olevista 30-60 osp
·Levyhitsaus (20 osp)
·Ohutlevytuotteiden valmistustyöt (30 osp)
·Teräsrakenteiden valmistustyöt (30 osp)
·Pienahitsaus yhdellä prosessilla ((10 osp)
·Putkihitsaus (30 osp)

Valinnaiset osat kolme, valitaan alla olevista 0-30 osp
·Teollisuuden hankintatoimi (30 osp)
·Robotiikan hyödyntäminen tuotannossa (30 ops)
·Tuotantoteknisen projektin ja sen riskien hallinta (30 osp)
·Työturvallisuuden, työhyvinvoinnin ja työympäristön suojelun kehittäminen tuotantoteollisuudessa (30 osp)

Jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS). Kesto määräytyy henkilökohtaistamissuunnitelman mukaan, vuoden (12kk) kuukauden työvoimakoulutuksen jälkeen opinnot on mahdollista suorittaa loppuun oppisopimuskoulutuksena (vaatii hitsausalan työpaikan).

Kohderyhmänä ovat työttömät tai työttömyysuhanalaiset henkilöt, joilla on TE-toimiston toteama koulutustarve ja joilla on metallialan peruskoulutus ja riittävä alan työkokemus.

Koulutuksesta on mahdollisuus joustavasti siirtyä työelämään missä vaiheessa tahansa.

Koulutukseen on jatkuva haku. Opiskelijahaastattelut ja -valinnat tehdään kuukausittain.
Perustele hakemuksesi huolella. Osa hakijoista kutsutaan haastatteluun hakemusten perusteella. Valinnat koulutuksiin tehdään hakemusten ja haastattelujen perusteella.

Katso video: https://www.youtube.com/watch?v=gnag1Ii0Cso

Jos tulet valituksi koulutukseen, sovi työllistymissuunnitelmasi päivittämisestä TE-toimiston/kuntakokeilun kanssa. Koulutus tulee lukea työllistymissuunnitelmassasi, jotta sinulle voidaan maksaa korotettua työttömyysetuutta. Korotusosan maksamisesta päättää työttömyysetuutesi maksaja.

Lisätietoja koulutuksesta antaa Jouni Hakola p. 040 6277200, jouni.hakola@turunakk.fi
koulutusassistentti Marjo Teräs p. 040 7222 851, marjo.teras@turunakk.fi ja opinto-ohjaaja Miikka Snellman p. 040 530 6430, miikka.snellman@turunakk.fi

Lisätietoa koulutuksista ja koulutuksen aikaisista etuuksista antaa Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

Voit seurata hakemuksesi tilannetta verkossa (mm. haastattelukutsu ja valintapäätös): www.tyomarkkinatori.fi -> Oma asiointi -> Henkilöasiakas

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

Pysy kartalla – suunnista työvoimakoulutukseen!
Tervetuloa ke 13.9. klo 12-15 Työvoimakoulutusmessuille Turun virastotalolle. Valtakunnallinen Työvoimakoulutusviikko on käynnissä 11.-15.9.

Sen aikana järjestetään tapahtumia ympäri Suomen ja myös verkossa.
Tule käymään ja tapaamaan kouluttajia ja koulutusneuvojia. Kaikki tapahtumat näet kartasta:

• Tarjoaja: Turun Aikuiskoulutuskeskus ⧉
  • TE-toimisto: Varsinais-Suomen TE-toimisto