Kiinteistönhoitaja, puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan pt:n osa/osia

Kiinteistönhoitaja, puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan pt:n osa/osia

Kiinteistönhoitajan työssä yhdistyvät kiinteistöjen huolto- ja korjaustyöt, tekniikan tarkkailu, piha-alueiden hoitotyöt sekä asiakaspalvelu. Ammatissa tarvitaan itsenäistä ja vastuullista työotetta, teknistä osaamista sekä asiakaspalvelutaitoja. Opiskelu on käytännönläheistä ja pääosa koulutuksesta toteutetaan käytännön harjoitteiden ja työtehtävien kautta lähiopetuksena oppilaitoksen tiloissa ja alueilla sekä työssäoppimisena alan yrityksissä.

Työmarkkinoilla on pula kiinteistönhoitajista, joten työnantajat nappaavat hyvät tekijät töihin nopeallakin aikataululla. Jos olet kiinnostunut kiinteistönhoitajan työstä ja ennen kaikkea motivoitunut työllistymään nopeasti – hae koulutukseen!

Sisältö
Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan työvoimakoulutuksessa suoritetaan puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinnon osa/osia kiinteistönhoidon osaamisalalla. Työvoimakoulutuksen aikana on mahdollista suorittaa myös koko tutkinto. Koulutus antaa hyvät perusvalmiudet kiinteistöpalvelualan työtehtäviin.

Koulutuksen sisältö suunnitellaan jokaiselle opiskelijalle henkilökohtaisesti. Henkilökohtaistamiseen perustuvassa koulutuksessa hankitaan vain puuttuvaa osaamista eli aiemmin hankittu osaaminen huomioidaan suunnitelmassa.

Kiinteistönhoidon osaamisala koostuu kolmesta pakollisesta tutkinnon osasta, laajuus yhteensä 75 osaamispistettä:
·Asiakaslähtöisten puhtaus- ja kiinteistöpalvelujen tuottaminen
·Kiinteistön yleishoito ja valvonta
·Kiinteistöteknisten järjestelmien hoitaminen

Lisäksi koko tutkintoon kuuluu 70 osaamispistettä valinnaisia tutkinnon osia ja 35 osaamispistettä yhteisiä tutkinnon osia. Valinnaiset ja yhteiset tutkinnot osat valitaan opiskelijan suunnitelman mukaan.

Valintaperusteet
·riittävä suomen kielen taito
·nuhteeton tausta
·riittävä fyysinen kunto
·motivaatio opiskeluun ja riittävät opiskeluvalmiudet

Toteutus
Jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS), jossa kartoitetaan aiempi osaaminen sekä sovitaan koulutuksen sisältö, kesto ja näytöt. Koulutus toteutetaan henkilökohtaisen suunnitelman mukaisesti päiväopiskeluna, joka sisältää lähiopetusta sekä ohjattua etä- ja verkko-opiskelua. Pääosa koulutuksesta toteutetaan käytännön työtehtävissä. Koulutuksesta on mahdollisuus joustavasti siirtyä työelämään missä vaiheessa tahansa.

Koulutus järjestetään Artukaisten toimipaikassa, Artukaistentie 13, 20240 Turku.
Olemme huomioineet toiminnassamme tarkasti terveys- ja turvallisuusnäkökulmat sekä viranomaisten ohjeet.

Koulutukseen hakeminen
Perustele hakemuksesi huolella. Osa hakijoista kutsutaan haastatteluun hakemusten perusteella. Valinnat koulutuksiin tehdään hakemusten ja haastattelujen perusteella.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta verkossa (mm. haastattelukutsu ja valintapäätös): www.tyomarkkinatori.fi -> Oma asiointi -> Henkilöasiakas

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

Tietoa työvoimakoulutuksesta
Koulutus on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhan alaisille työnhakijoille, joilla on TE-toimiston toteama koulutustarve. Työvoimakoulutus on maksutonta.

Jos tulet valituksi koulutukseen, sovi työllistymissuunnitelmasi päivittämisestä TE-toimiston/kuntakokeilun kanssa. Koulutus tulee lukea työllistymissuunnitelmassasi, jotta sinulle voidaan maksaa korotettua työttömyysetuutta. Korotusosan maksamisesta päättää työttömyysetuutesi maksaja.

Lisätietoa koulutuksista ja koulutuksen aikaisista etuuksista antaa Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

Lisätietoja koulutuksesta:
Vastuuopettaja Jukka Välikangas puh. 040 519 5310, jukka.valikangas@turunakk.fi
Koulutusassistentti Ilona Kankaanranta p. 040 540 4768, ilona.kankaanranta@turunakk.fi
Opinto-ohjaaja Mia Ranne, puh. 0400 971 009, mia.ranne@turunakk.fi, www.turunakk.fi/opo

• Tarjoaja: Turun Aikuiskoulutuskeskus ⧉
  • TE-toimisto: Varsinais-Suomen TE-toimisto