Talotekniikan perustutkinto, putkiasentaja, osatutkinto

Talotekniikan perustutkinto, putkiasentaja, osatutkinto

TALOTEKNIIKAN PERUSTUTKINTO, Putkiasentaja, tutkinnon osia osaamisalalta

Koulutus on tarkoitettu työttömille tai työttömyysuhanalaisille talotekniikka-alalle soveltuville ja alasta kiinnostuneille henkilöille, joilla on TE-toimiston toteama koulutustarve. Aikaisempaa koulutusvaatimusta ei ole.

Työvoimakoulutuksena on mahdollista suorittaa talotekniikan perustutkinnon osia. Koulutuksen kesto määräytyy valittavien osien laajuuden mukaan, mutta on enintään 12 kk työvoimakoulutuksena. Tämän jälkeen koulutusta voi mahdollisesti jatkaa esim. oppisopimuskoulutuksena.

Sovi koulutukseen hakeutumisesta ja sen päivittämisestä työllistymissuunnitelmaasi TE-toimiston/kuntakokeilun kanssa. Koulutuksesta tulee sopia työllistymissuunnitelmassa, jotta sinulle voidaan maksaa korotettua työttömyysetuutta koulutuksen aikana. Korotusosan maksamisesta päättää työttömyysetuutesi maksaja.
Voit jättää omalle yhteyshenkilöllesi yhteydenottopyynnön Oma asiointi -verkkopalvelun kautta.

Talotekniikan perustutkinnon laajuus on 180 osaamispistettä, koko tutkinto.
Putkiasennuksen osaamisala

Pakolliset tutkinnon osat, 85 osp
·Lämmitysjärjestelmien asentaminen, 40 osp
·Käyttövesijärjestelmien asentaminen, 30 osp
·Viemärijärjestelmien asentaminen, 15 osp

Valinnaiset tutkinnon osat, 60 osp
·Valinnaiset tutkinnot osat valitaan opiskelijan henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman mukaan, talotekniikan perustutkinnon perusteissa olevalta tutkinnonosalistalta.

Yhteiset tutkinnon osat, 35 osp

Koulutus toteutetaan henkilökohtaisen suunnitelman mukaisesti päiväopiskeluna, joka sisältää lähiopetusta sekä ohjattua etä- ja verkko-opiskelua. Pääosa koulutuksesta toteutetaan käytännön työtehtävissä.

Koulutus järjestetään Turun Aikuiskoulutuskeskuksen Artukaisten toimipaikassa, Artukaistentie 13, 20240 Turku. Olemme huomioineet toiminnassamme tarkasti terveys- ja turvallisuusnäkökulmat sekä viranomaisten ohjeet.

Koulutuksesta on mahdollisuus joustavasti siirtyä työelämään missä vaiheessa tahansa. Kauttamme onnistuu myös helppo oppisopimus. Kysy lisää, miten sinulle rakennetaan oma opintopolku.

Koulutukseen haetaan www.tyomarkkinatori.fi, koulutusnumero 710137. Haku päättyy 5.9.2023.

Lisätietoja koulutuksesta antaa Kimmo Ahlqvist p. 040 641 8381, kimmo.ahlqvist@turunakk.fi, Nea Lahti p. 040 159 8785, nea.lahti@turunakk.fi ja opinto-ohjaaja Mia Ranne p. 0400 971 009, mia.ranne@turunakk.fi, www.turunakk.fi/opo

Lisätietoja koulutukseen hakeutumisesta sekä taloudellisista tuista antaa TE-palveluiden Koulutusneuvonta puh. 0295 020 702.

Voit seurata valinnan etenemistä Oma asiointi- verkkopalvelun kautta.

Kurssihakemus on sitova, sitä ei voi perua ilman pätevää syytä.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

Pysy kartalla – suunnista työvoimakoulutukseen!
Tervetuloa ke 13.9. klo 12-15 Työvoimakoulutusmessuille Turun virastotalolle. Valtakunnallinen Työvoimakoulutusviikko on käynnissä 11.-15.9.

Sen aikana järjestetään tapahtumia ympäri Suomen ja myös verkossa.
Tule käymään ja tapaamaan kouluttajia ja koulutusneuvojia. Kaikki tapahtumat näet kartasta:

• Tarjoaja: Turun Aikuiskoulutuskeskus ⧉
  • TE-toimisto: Varsinais-Suomen TE-toimisto