Kokiksi tai tarjoilijaksi

Kokiksi tai tarjoilijaksi

TAVOITE JA KOHDERYHMÄ: Koulutus on tarkoitettu ruonvalmistuksesta ja asiakaspalvelusta kiinnostuneille työnhakijoille, joiden tavoitteena on työllistyä kokin tai tarjoilijan työhön. Työvoimakoulutuksen osuus kestää yhden lukuvuoden, minkä jälkeen opinnot jatkuvat toisen vuoden oppisopimuksella. Tavoitteena on suorittaa ravintola- ja cateringalan perustutkinto asiakaspalvelun tai ruokapalvelun osaamisalalta. Työvoimakoulutus on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhan alaisille työnhakijoille, joilla on TE-toimiston toteama koulutustarve.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ
Opinnoissa suoritetaan kaikille pakollinen tutkinnon osa Ravitsemispalveluissa toimiminen 20 osp.

Jos opiskelet ruokapalvelun osaamisalaa, niin opintoihin kuuluvat muut pakolliset tutkinnon osat ovat Lounasruokien valmistus 40 osp sekä Annosruokien valmistus 25 osp. Asiakaspalvelun osaamisalalla pakolliset tutkinnon osat ovat Asiakaspalvelu ja myynti 25 osp sekä Annosruokien ja juomien tarjoilu 40 osp.

Opintoihin kuuluvat valinnaiset tutkinnon osat suoritetaan opiskelijan suuntautumisalan mukaan. Opintoihin kuuluvat yhteiset tutkinnon osat suoritetaan verkko-opintoina.

KESTO
Opinnot kestävät kaksi vuotta, joista ensimmäinen lukuvuosi (28.8.2023-31.5.2024) suoritetaan työvoimakoulutuksena. Työvoimakoulutukseen sisältyy työpaikalla työssä oppimista 4,5 kuukautta. Toinen vuosi opinnoista suoritetaan kokonaan oppisopimuksella.

HAKEMINEN
Koulutukseen haetaan Oma asiointi verkkopalvelussa www.tyomarkkinatori.fi. Hakemus on sitova eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä.
Koulutukseen valinta perustuu hakijan koulutustarpeeseen, hakemuksessa esitettyihin tietoihin ja valintahaastatteluun, johon lähetetään erillinen kutsu. Täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta ja miten koulutus edistää työllistymistäsi.

Osa koulutukseen hakeneista kutsutaan valintahaastatteluun, johon kutsun saaneiden tulee osallistua. Valintatiedot lähetetään kirjeitse ja ne ovat nähtävillä myös Oma asiointi palvelussa www.tyomarkkinatori.fi.

LISÄTIEDOT
Lisätietoja hakemisesta ja koulutuksen aikaisista etuuksista saa TE-toimiston Koulutusneuvonnasta
puh. 0295 020 702 (ma – pe klo 9.00 – 16.15) ja www.facebook.com/koulutusneuvonta.
Lisätietoa koulutuksesta saa Novidasta koulutuspäällikkö Suvi Laurikkalalta puh +358 50 3761 046, suvi.laurikkala@novida.fi

• Tarjoaja: Novida -ammattiopisto ja lukio ⧉
  • TE-toimisto: Varsinais-Suomen TE-toimisto