Lähihoitaja

Lähihoitaja

Hoitotyöstä ja ihmisten auttamisesta kiinnostuneille.

Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto 180 osp
Tutkinto sisältää koko sosiaali- ja terveysalan perustutkinnon. Osaamisala valitaan henkilökohtaistamisen yhteydessä.

- Kasvun ja osallisuuden edistäminen 25 osp
- Hyvinvoinnin ja toimintakyvyn edistäminen 30 osp
- Osaamisalaopinnot 75 osp vaihtoehtoisesti
Sairaanhoito- ja huolenpito, Ikääntyvien hoito ja kuntoutus
-yhteiset opinnot 35 osp
-valinnainen tutkinnon osa opinnot 15 osp

Terveydentilavaatimukset ja rokotteet:
Tutkintoa määrittelee SORA-lainsäädäntö, jonka mukaan opiskelijaksi ei voida ottaa hakijaa, joka ei ole kykenevä opintoihin liittyviin käytännön tehtäviin tai työpaikalla tapahtuvaan oppimiseen, ks. tarkemmat tiedot https://opintopolku.fi/konfo/fi/sivu/hakijan-terveys-ja-toimintakyky#terveydelliset-vaatimukset-terveys—ja-hyvinvointialalla

Mikäli opintoihin tai työpaikoilla oppimiseen sisältyy työskentelyä alaikäisten parissa, on opiskelijan esitettävä rikostaustaote.

Valinnat:
Haastattelujen perusteella valitaan opintoihin ja lähetetään hakija soveltuvuustestaukseen lähihoitajaopintoja varten. Lähihoitaja opiskelijavalintaan sisältyy pakollinen soveltuvuuskoe. Se sisältää kirjallisia osioita ja psykologin haastattelun. Hakijan on saatava soveltuvuuskokeesta hyväksytty tulos voidakseen tulla valituksi koulutukseen. Koe on hakijalle maksuton.
Mikäli hakijan äidinkieli on muu kuin suomi, hakija kutsutaan kielitaitokokeeseen.

Koulutukseen hakeutuminen:
Koulutukseen haetaan tältä sivulta klikkaamalla sivun alalaidasta; Hae tähän koulutukseen.
Koulutukseen valinta perustuu hakemuksessa esitettyihin tietoihin sekä haastatteluun. Te-toimisto kutsuu haastatteluun hakemusten perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti ja perustele se hyvin.

HUOM. Koulutushakemus on sitova heti, kun olet sen jättänyt. Hakemuksen peruminen saattaa aiheuttaa työttömyysetuuden menettämisen toistaiseksi tai määräajaksi. SEURAA oman koulutushakemuksesi tilannetta www.tyomarkkinatori.fi Oma asiointi -palvelun kautta, koska sieltä näet tiedot mm. haastatteluun kutsumisesta, kirjepostin kulku saattaa viedä useita päiviä.

Koulutus on opiskelijalle maksutonta.
Sovi koulutukseen hakeutumisesta ja sen päivittämisestä työllistymissuunnitelmaasi TE-toimiston/kuntakokeilun kanssa. Koulutuksesta tulee sopia työllistymissuunnitelmassa, jotta sinulle voidaan maksaa korotettua työttömyysetuutta. Korotusosan maksamisesta päättää työttömyysetuutesi maksaja.

Koulutusneuvonta (hakeutuminen, koulutusaikaiset etuudet), p. 0295020702 (ma-pe klo 9-16.15) tai www.facebook.com/koulutusneuvonta tai nettisivuilta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta, jossa chat-palvelu ma-pe 9-16.

Lisätietoja koulutuksesta antaa:
Suvi Laurikkala koulutuspäällikkö, puh: 050 3761 046, suvi.laurikkala@novida.fi