CAD-SUUNNITTELUN, ROBOTIIKAN JA AUTOMAATION -verkkokoulutus

CAD-SUUNNITTELUN, ROBOTIIKAN JA AUTOMAATION -verkkokoulutus

Haluatko laajentaa osaamistasi ja hankkia taitoja CAD-suunnitteluun nykyaikaisilla 3D -ohjelmilla tai oppia hyödyntämään robotiikkaa ja automaatiota tuotannossa? Siinä tapaukses-sa tämä koulutus on juuri sinua varten.

KOHDERYHMÄ
Koulutus soveltuu erinomaisesti eri alojen insinööreille ja teknikoille, joilla on tavoitteena työllistyä oman toimialansa suunnittelutehtäviin yrityksissä, joissa hyödynnetään CAD-tekniikkaa, robotiikkaa tai automaatiota.

Koulutus soveltuu myös tuotannollisissa tehtävissä toimineille, esimerkiksi koneistajille, puusepille ja kokoonpanotyöntekijöille, jotka haluavat oppia mallintamaan, piirtämään ja suunnittelemaan oman alansa tuotteita sekä siten parantamaan työllistymismahdollisuuksiaan.

Robotiikan ja automaation osaaminen hyödyttää myös asentajia ja operaattoreita laajalaisesti teollisuudessa.

KUVAUS
Koulutus alkaa lähiopetuspäivällä Vaasassa. Myös 3D tulostusteoria, mallinnus ja tulostaminen teema sisältää kolmen päivän lähiopetusjakson Vaasassa, mutta onnistuu myös etäosallistumisena. Muutoin koulutus toteutetaan verkossa ja virtuaaliluokassa sekä työssäoppimisena.

Koulutuksen alussa sinulle laaditaan opintoja varten opiskeluohjelma, johon valitset kaksi tarjolla olevista ohjelmistoista. Valittavia ohjelmia ovat AutoCAD 2D, Inventor 3D, SolidWorks 3D, Revit Architecture 3D, robotiikka tai automaatio. Saat käyttöösi kannettavan tietokoneen koulutuksen ajaksi.

Työssäoppiminen tapahtuu CAD-ohjelmia sekä robotiikkaa ja automaatiota käyttävässä yrityksessä ja sen kesto on 30 päivää. Työssäoppimisen paikkana voi olla esimerkiksi suunnittelutoimisto, koneistusalan yritys tai akkuarvoketjuun kuuluva yritys.

Koulutuksen toteuttavat yhteistyössä EduVamia ja Suomen Yrittäjäopisto.

SISÄLTÖ
Ohjaus ja työnhakuvalmennus
Tuotantotekniikka, 2 ohjelmaa/osallistuja
-AutoCAD
-Inventor
-SolidWorks
-Revit Architecture
-Robotiikka
-Teollisuusautomaatio
3D tulostusteoria, mallinnus ja 3D tulostaminen
Alakohtainen suunnittelu ja projektityö
Lean ajattelu ja ratkaisut
Excel suunnittelijan työkaluna
Työssäoppiminen

KOULUTUSAIKA
9.10.2023-29.2.2024, 100 päivää.

HAKEMINEN
Täytä hakemus ’Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta. Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi.

Haastattelut pidetään 28.9.2023 Pohjanmaan työ- ja elinkeinotoimistossa, Vaasan toimipaikassa tai Teamsin kautta. Haastateltaville lähetetään SMS-kutsu.

LISÄTIETOJA
Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa. Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta. Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta ja kulukorvausta.

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15, neuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

KOULUTUKSEN YHTEYSHENKILÖ
Terhi Mesikämmen, Oy EduVamia Ab, 040 525 3081, terhi.mesikammen@edu.vaasa.fi