TEKNISTEN PROJEKTIEN JOHTAMINEN -VERKKOKOULUTUS

TEKNISTEN PROJEKTIEN JOHTAMINEN -VERKKOKOULUTUS

Projektien johtaminen ja projekteissa toimiminen ovat tärkeitä työelämän taitoja. Projektityöskentelystä on tullut merkittävä osa asiantuntija- ja tietotyötä, mutta myös muilla aloilla työtä organisoidaan yhä useammin projektityyppisesti. Työantajat odottavat työntekijöiltään projektityön taitoja ja projektiosaajille on kysyntää.

Tässä koulutuksessa saat käytännönläheisesti tuhdin tietopaketin projektien johtamisesta ja projektityöskentelystä. Koulutuksen toteuttavat yhteistyössä EduVamia ja Suomen yrittäjäopisto.

Osallistujan palaute: ”Erinomainen koulutus, joka tuli juuri oikeaan tarpeeseen”.

KUVAUS
Teknisten projektien johtamisen etäkoulutus valmentaa osallistujaa ymmärtämään projektien johtamisen kokonaisuutta. Koulutuksessa opitaan projektien johtamista ihmisten johtajana, projektien liiketoimintaympäristöä, projektien toimittamisen prosessia ja opitaan hyödyntämään erilaisia työkaluja projektin edistämiseksi.

Koulutus toteutetaan Online-luentoina, ryhmätehtävinä ja niiden purkutilaisuuksina ryhmittäin. 2-3 viikkoa toteutetaan itsenäisenä opiskeluna, jolloin opiskelijalle tarjotaan oppimisympäristön kautta sisältöä ja tehtäviä opiskeltavaan aihealueeseen liittyen.

Opiskelu edellyttää omatoimista materiaaliin tutustumista sekä suoraan annettuun että itsenäisesti haettuun. Koulutuksen aikana osallistujat valitsevat itselleen sopivan projektikokonaisuuden, mitä edistetään yhdessä vertaisryhmän kanssa opettajan avustamana. Projektit voivat tulla myös suoraan työnantajilta.

Opettajajohtoisesti toteutettavien viikkojen teemakohtaiset luennot pidetään pääsääntöisesti ma-ti ja perjantaisin kokoonnutaan yhteiseen virtuaaliprojektityöpajaan. Jokaiseen viikkoon sisältyy kaksi työpäivää viikon aiheeseen liittyvien tehtävien itsenäiseen-/ryhmätyöskentelyyn ja projektisuunnitelman edistämiseen. Opiskelijoille annetaan ryhmätehtäviä, jotka toteutetaan ryhmissä ja viikon teemojen mukaan työt esitellään loppuviikon työpajassa.

Opiskelijoille jaetaan opiskeltavaan aiheeseen liittyvää materiaalia verkko-oppimisympäristön kautta. SYO:n työelämäkoordinaattori antaa henkilökohtaista ohjausta työllistymiseen / työn hakemiseen liittyen. Ohjaus toteutetaan verkko-ohjauksena. Koulutuksen aikana opiskelijat tuottavat ryhmissä projektiin liittyvät dokumentit, projektin esittelymateriaalin ja projektinjohtamisen tärkeimmät aiheet sisältävän ns. ”tsekkauslistan.”

SISÄLTÖ
Tutustuminen, esittely ja ryhmien muodostus
Projektien perusteet ja asettaminen
Projektiorganisaatio
Projektin vaatimukset ja projektisuunnitelma
Työnhakutaidot
Projektit osana liiketoimintaa
Projektien liiketoiminta
Projektien sidosryhmät ja toimintamallit
Projektiviestintä
Projektien johtamisen inhimilliset taidot
Muutosjohtaminen ja erilaiset ihmiset
Projektien toimittaminen
Omien projektien esittelyt ja lessons learned

KOULUTUSAIKA
2.10.-24.11.2023, 40 päivää

HAKEMINEN
Hakuaika päättyy 15.9.2023.

Täytä hakemus ’Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta. Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi.

Haastattelut pidetään 21.9.2023 Teamsin kautta. Haastateltaville lähetetään kutsu tekstiviestillä ja sähköpostitse.

LISÄTIETOJA
Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa. Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta. Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta ja kulukorvausta.

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15, neuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

KOULUTUKSEN YHTEYSHENKILÖ
Terhi Mesikämmenen, 040 525 3081, terhi.mesikammen@edu.vaasa.fi