Terveydenhuollon sihteeripalvelut

Terveydenhuollon sihteeripalvelut

HYVINVOINTIALA TARVITSEE TUKIHENKILÖSTÖÄ TOIMISTOTEHTÄVIIN
Sosiaali- terveydenhoitoala tarvitsee henkilöstöä, jonka tehtävä on vastata osastosihteeri- ja toimistotehtävistä. Terveydenhuollon sihteerin tehtäviin voivat sisältyä esim. potilasasiakirjojen käsittely, asiakashallintajärjestelmien käyttö, ajanvaraukset, lähetteiden tai lääkärinlausuntojen lähettäminen ohjeistusten mukaisesti. Työtehtävissä voi olla myös organisaation maksujärjestelmän käyttämistä.
Koulutuksen opetussisältöön kuuluu mm. terveydenhuoltoalan termistöä, lainsäädäntöä, eettisiä ohjeistuksia sekä asiakirjahallinnon tehtäviä ja ohjelmia. Terveydenhuollon sihteerin koulutuksessa perehdytään terveydenhuollon sihteerin työtehtäviin ja suoritetaan kyseinen osatutkinto.

KOULUTUKSEN TOTEUTUS
Koulutus alkaa 11.9.2023 ja arvioitu päättymisajankohta on 28.2.2023 tai henkilökohtaisen suunnitelman mukainen erillinen päättymispäivä. Koulutuksen toteuttaa Vamia ja lähiopetus osoitteessa Ruutikellarintie 2.

KOHDERYHMÄ
Koulutus on tarkoitettu työttömille työnhakijoille, joilla on aikaisempi tutkinto tai työkokemusta joko hoitoalalta tai sihteeri- ja toimistotehtävistä.

KOULUTUKSEN KUVAUS
Koulutukseen sisältyy lähiopiskelua koululla, tehtäviä ja verkko-opiskelua sekä työpaikalla tapahtuvaa oppimista käytännön työtehtävissä. Koulutuksen ja tutkinnon osan laajuus on 60 osaamispistettä. Tutkinnon osa kuuluu Liiketoiminnan ammattitutkintoon, jonka kokonaislaajuus on 150 osaamispistettä.

HAKEMINEN
Täytä hakemus ’Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta. Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi.

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksissa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta /miten tämä edistäisi työllistymistäsi.

Haastattelut pidetään 5.9.2023 Pohjanmaan työ- ja elinkeinotoimistossa, Vaasan toimipaikassa. Kutsut haastateltaville lähetetään tekstiviestillä.

LISÄTIETOA
Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa. Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta. Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta ja kulukorvausta.

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15.
Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta.

KOULUTUKSEN YHTEYSHENKILÖ
Vamian yhteyshenkilöt ovat vastuuopettaja Sari Wilkman, sari.wilkman@vamia.fi; 040 549 7032 sekä
opinto-ohjaaja Sirpa Timmerbacka, sirpa.timmerbacka@vamia.fi puh; 0400 399 236

• Tarjoaja: Vaasan kaupunki/Vamia