Varastoalan koulutus maahanmuuttajille

Varastoalan koulutus maahanmuuttajille

JATKOHAKU. Ryhmä aloittaa 24.10.2023 mutta tähän ryhmään on mahdollista hakea 10.11.2023 mennessä.

Kiinnostaako sinua työ kaupan tai teollisuuden varastoissa? Varastoalan koulutus on tarkoitettu työttömille maahanmuuttajataustaisille työnhakijoille. Koulutuksessa pääset tutustumaan varastoalan monipuolisiin työtehtäviin. Koulutus antaa sinulle hyvät mahdollisuudet työllistyä.

Tämä koulutus sopii sinulle, jos
-olet yli 20-vuotias
-olet TE-toimiston tai kuntakokeilun asiakas
-pidät fyysisestä työstä
-haluat oppia uusia taitoja
-osaat ainakin vähän suomea

Koulutuksen aikana opit:
-suomen kieltä
-varastoalan ammattisanoja
-varastoalan työtehtäviä (esim. tavaran keräily ja trukkiajo)
-varaston tietojärjestelmän käyttöä
-työelämätaitoja
-asiakaspalvelutaitoja

Koulutus kestää noin seitsemän kuukautta. Koulutuksen aikana vierailemme yrityksissä ja tutustumme varastoalan työpaikkoihin ja työtehtäviin. Käytännön työkokemusta saat koulutukseen sisältyvässä työssä oppimisesta.

Koulutuksessa suoritettavat korttikoulutukset ovat työturvallisuuskortti, trukkikortti ja ensiapukortti. Nämä maksavat 15 €/kortti.

HAKEMINEN JA LISÄTIETOJA
Täytä hakemus ’Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta. Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi

Haastattelut pidetään 10.10.2023 Pohjanmaan työ- ja elinkeinotoimistossa, Vaasan toimipaikassa. Kutsut haastateltaville lähetetään tekstiviestillä.

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa. Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta. Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta ja kulukorvausta.

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15
Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta.

KOULUTUKSEN YHTEYSHENKILÖ
Krista Lahtinen, p. 040 868 0085, krista.lahtinen@sedu.fi