ASSISTENTTI- TAI AULAPALVELUIDEN AMMATTILAISEKSI

ASSISTENTTI- TAI AULAPALVELUIDEN AMMATTILAISEKSI

Koulutus on tarkoitettu henkilöille, joilla on jo alan työkokemusta, mutta heiltä puuttuu tutkinto, sekä alanvaihtajille, jotka ovat
kiinnostuneita uusista ja monipuolisista työtehtävistä. Hakijan tulee olla työtön tai työttömyysuhan alla.

Hakijalla tulee olla valmiudet tietokoneen käyttöön sekä kokemusta MS Office-ohjelmistoista (Word, Excel, PowerPoint).
Sujuvan suomen kielen lisäksi hakijan tulee selvitä yleisistä asiakaspalvelutilanteista yhdellä vieraalla kielellä, esim. englanti
tai ruotsi.
Kielitaitovaatimus: B2.2. Testaamme kaikki hakijat joiden äidinkieli ei ole suomi. Testausta ei tarvita, mikäli hakijalla on: YKI-todistus (taso 3) tai suomalaisen peruskoulun päättötodistus (S2 arvosana vähintään 7) tai todistus Suomessa suoritetusta ammatillisesta
perustutkinnosta (YTO

Oletko työskennellyt aiemmin toimisto- tai aulapalvelutehtävissä, mutta sinulta puuttuu tutkinto? Vai oletko kenties alan vaihtaja ja kiinnostunut opiskelemaan uuden ammatin?

Ammattitaitoiset assistentit ja aulapalveluhenkilöt toimivat organisaatiossa avainroolissa ja tukevat työryhmän toimintaa hoitamalla palvelutilanteet asiakaslähtöisesti ja oma-aloitteisesti.

Jos sinulla pysyy langat käsissä, pärjäät monipuolisissa ja haastavissakin tehtävissä erilaisten ihmisten kanssa, tämä koulutus voisi sopia juuri sinulle. Koulutuksen myötä suoritat Liiketoiminnan ammattitutkinnon.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ

Tutkintokoulutukseen sisältyvät mm. alla olevat opintopäivät:
- Microsoft Office -ohjelmat (Teams, Word, Excel, PowerPoint)
- Asiakirjatuotanto
- Asiakaspalvelu
- Kielenhuolto (suomen kielen kirjallinen viestintä)
- Asiakaspalvelukielet (englanti ja ruotsi)
- Itsensä johtaminen
- Vastuullisuus/kestävä kehitys

Koulutuksessa suoritetaan Liiketoiminnan ammattitutkinto, joka muodostuu seuraavasti:
- Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen, 30 osp
- Assistentti- ja sihteerityön palvelut TAI Aula- ja monipalvelut, 60 osp

Yksi valinnainen tutkinnon osa henkilökohtaistamisen mukaan, esim.
- Liiketoiminnan tukipalvelut, 60 osp TAI
- Terveydenhuollon sihteeripalvelut, 60 osp TAI
- Kokouspalvelut, 60 osp

Tarkempaa tietoa Liiketoiminnan ammattitutkinnosta löydät tutkinnon perusteista, jotka löytyvät osoitteesta https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/ammatillinen/4540525/tutkinnonosat

Koulutus alkaa 24.10.2023 ja päättyy 31.5.2024. Loma 25.-31.12.2023.

Koulutus toteutetaan monimuotoisesti:
Tietopuoliset opinnot sisältävät lähiopetuksen, etäopetuksen ja verkko-opintoja, ja tutkinto suoritetaan työpaikalla tapahtuvan
oppimisjakson aikana.

HAKEMINEN
Hae koulutukseen 29.9.2023 mennessä täyttämällä sähköinen hakemus internet-osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi ja
Henkilöasiakkaat-kohdasta löytyy haussa oleva työvoimakoulutus -> sanahakuna toimii koulutuksen numero 714166
tai koulutuksen nimi -> Näytä ilmoitukset sivun alareunassa -> klikkaa koulutusta johon olet hakemassa -> Hae tähän koulutukseen.
Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on Sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ- ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeiluun. Perustele hakemukseesi huolella, miksi juuri sinut pitäisi valita koulutukseen. Hakemusten perusteella osa hakijoista valitaan valintahaastatteluun.
Mikäli sähköinen hakemus täytetään ilman pankkitunnuksia, hakemus on vahvistettava TE-toimistossa tai kuntakokeilussa
ennen hakuajan päättymistä.

HAASTATTELUN/VALINTATILAISUUDEN VELVOITTAVUUS
Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut
osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen,
et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen
(TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

Tietoja työvoimakoulutuksesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saa puhelimitse KOULUTUSNEUVONTA p. 0295 020 702, ma-pe klo 9-16.15 tai www.facebook.com/koulutusneuvonta.

Hakuajan umpeuduttua Careeria Oy ja TE-toimisto tekevät yhteistyössä valinnat, joiden perusteella hakijat kutsutaan haastatteluun (viikko 41). Careeria Oy lähettää haastattelukutsut hakijoille sähköpostitse. Haastattelujen perusteella Careeria Oy tekee valintaehdotuksen ja TE-toimisto ilmoittaa hakijoille valinnoista tehtyään lopulliset valinnat. Valintojen etenemistä voi seurata koulutusvalintojen jälkeen sähköisen asioinnin kautta (www.tyomarkkinatori.fi)

LISÄTIETOJA
Heli Haapalainen