Hotelliosaaja

Hotelliosaaja

Kiinnostaako työskentely hotellialalla?
Pääkaupunkiseudulla on n. 100 majoitusliikettä ja useita uusia hotelleja ollaan avaamassa lähitulevaisuudessa, joten alan töitä tulee olemaan tarjolla – alalle kaivataan uusia osaajia!
Hotelliosaajakoulutuksessa pääset opiskelemaan monipuolisesti hotellin vastaanoton, ravintolan ja kokousosaston työtehtäviä. Koulutuksen aikana saat halutessasi valmiudet toimia kaikkien näiden osastojen työtehtävissä ja tutustut kattavasti hotellin toimintaan eri osastojen näkökulmasta.

Mikäli olet kiinnostunut hotellin asiakaspalvelutehtävistä, sinulla on hyvä suomen sekä englannin kielen taito ja hallitset ruotsin kielen vähintään tyydyttävästi (jos suomi on äidinkielesi), olet asiakaspalveluhenkinen sekä pystyt itsenäiseen työskentelyyn – hae koulutukseen.

HAKIJAN EDELLYTYKSET

Koulutukseen hakevalta edellytetään hyvän suullisen ja kirjallisen suomen sekä englannin kielen lisäksi vähintään tyydyttävää ruotsin kielen osaamista (mikäli äidinkielesi on suomi). Osa koulutuksesta tapahtuu verkko-opintoina ja hotellin vastaanoton työssä tietokone on tärkein työväline, joten hakijalta edellytetään myös perustason tietoteknisiä taitoja. Hotellissa työskennellään jatkuvasti asiakkaiden parissa, joten hakijalta odotetaan asiakaspalveluhenkisyyttä. Hotellityö pitää usein sisällään paljon seisomista ja kävelyä, joten hakijalla tulisi olla seisomatyöhön sopiva fyysinen kunto.
Koulutus on tarkoitettu työttömille tai työttömyysuhan alla oleville työnhakija-asiakkaille, jotka ovat kiinnostuneet kouluttautumisesta ja työllistymisestä hotellin monipuolisiin asiakaspalvelutehtäviin.

KOULUTUKSEN TOTEUTUS JA SISÄLTÖ

Opinnot koostuvat lähi- ja verkko-opiskelusta sekä alan työpaikalla tapahtuvasta oppimisesta. Työpaikalla tapahtuvan oppimisen jakson kesto n. 5 kuukautta, jonka aikana työskentely on elinkeinolle luonteenomaisesti vuorotyötä ja työvuorot asettuvat maanantai-sunnuntai väliselle ajalle. Opiskelu on päätoimista.
Lähiopetus tapahtuu Careerian Vantaan toimipisteessä osoitteessa Virnatie 5. Koulutus toteutetaan suomen kielellä.

Koulutuksen aikana suoritetaan 1-3 tutkinnonosaa Matkailualan perustutkinnosta, esimerkiksi:

·Hotellin vastaanottopalvelut
·Ravintolan asiakaspalvelu ja myynti
·Kokouspalvelut

Tavoitteena on, että opiskelija työllistyy koulutuksen jälkeen majoitusalan asiakaspalvelun tehtäviin tai jatkaa Matkailualan perustutkinto-opintoihin laajentaakseen työllistymismahdollisuuksiaan.

Koulutus sisältää:
·Hotellin käyttöjärjestelmäkoulutus (MEWS)
·Hätäensiapukoulutus
·Anniskelu- ja hygieniapassi
·Verkko- ja lähiopintoja vastaanoton, ravintolan sekä kokousosaston työhön liittyen
·Majoitusalan turvallisuus -verkkokoulutus
·Asiakaspalveluruotsi ja -englanti
·Majoitusalan kestävä kehitys -verkkokoulutus
·Tarvittaessa digitaitoja tukevia opintoja (mm. word, excel)

Koulutuksen alussa jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämisen suunnitelma (HOKS). Koulutuksen aikana on mahdollista saada erillistä tukea esimerkiksi oppimiseen.

SYKSYLLÄ 2023 ALKAVAT KOULUTUKSET:

HUOM! muista ilmoittaa hakemuksessasi mihin ryhmään/aloitukseen olet hakeutumassa.

1. ryhmä alkaa 18.9.2023
Ryhmä on aloittanut opinnot.

2. ryhmä alkaa 24.10.2023
Valinnat tähän ryhmään on tehty.

3. ryhmä alkaa 20.11.2023
Haku on sulkeutunut, valinnat käynnissä.

KOULUTUKSEEN HAKEUTUMINEN JA OPISKELIJAVALINNAT

Hae koulutukseen täyttämällä sähköinen hakemus internet-osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi ->Henkilöasiakkaat ->Haussa oleva työvoimakoulutus (hakusanana toimii koulutuksen numero 714096 tai koulutuksen nimi).
Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa tai Kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä.
Vaihtoehtoisesti voit jättää hakemuslomakkeen TE-toimistoon tai Kuntakokeiluun.
Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > Työvoimakoulutus.

Opiskelijavalinnat ovat kaksivaiheiset. Hakemusten perusteella osa hakijoista valitaan haastatteluun, joten perustelethan hakemuksesi huolella. Ilmoita myös mihin ryhmään/aloitukseen olet hakeutumassa. Koulutuksen haastattelut tapahtuvat Teams:in välityksellä. Koulutusvalinnasta ilmoitetaan aina henkilökohtaisesti.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/Kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

LISÄTIETOJA koulutuksesta ja sen toteutuksesta antaa Careeriassa Salla Toivanen, p. 040 5720767 (salla.toivanen@careeria.fi)

Tietoa koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saa valtakunnallisesta puhelinpalvelusta Koulutusneuvonnasta ma – pe klo 9.00 – 16.15 numerosta 0295 020 702 tai www.facebook.com/koulutusneuvonta tai https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Careeria Oy ⧉
  • TE-toimisto: Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto