Isännöinnin ammattitutkinto

Isännöinnin ammattitutkinto

Osaavia isännöitsijöitä tarvitaan!

Kiinnostaako työskentely isännöitsijänä, kiinteistöpäällikkönä, kiinteistösihteerinä, vuokravalvojana tai kiinteistöalan kirjanpitäjänä? Tutkinto soveltuu alan vaihtoa harkitseville työttömille tai työttömyysuhan alaisille TE-toimiston tai kuntakokeilun työnhakija-asiakkaille, jotka haluavat uudelle uralle.
Tutkinnon suorittaminen antaa sinulle valmiudet toimia isännöitsijänä ISA-auktorisoiduissa isännöintialan organisaatioissa, asunto-osakeyhtiössä, kiinteistöalalla, isännöintitoimistoissa ja kiinteistöjä omistavissa organisaatioissa.

Koulutuksen osallistujalta edellytetään hyvää suomen kielen taitoa sekä ajantasalla olevaa tietoteknistä osaamista.

KOULUTUKSEN KOHDERYHMÄ

Koulutus on suunnattu kiinteistöalasta kiinnostuneille työnhakijoille.
Koulutukseen valittavalta edellytetään hyvää suomen kielen taitoa sekä ajantasalla olevaa tietoteknistä osaamista.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ
Tutkinto koostuu 150 osaamispisteestä (osp). Koulutuksen aikana perehdyt isännöintitehtäviin kuten taloushallintoon, kiinteistön hallintoon, asiakaspalveluun, kiinteistönpitopalvelujen järjestämiseen sekä sopimuskäytännön hoitamiseen.

Pakollinen tutkinnon osa:
- Isännöinnin toimintaympäristön hallinta

Valinnaiset tutkinnon osat ryhmä I, josta valitaan yksi:
- Asunto-osakeyhtiön isännöinti
- Toimitilaisännöinti
- Vuokratalon isännöinti

Valinnaiset tutkinnon osat ryhmä II, josta valitaan yksi:
- Asumisneuvonta
- Tekniset palvelut isännöinnissä
- Uudiskohteen isännöinti
- Isännöintityön kehittämissuunnitelman laatiminen
- Tutkinnon osa yrittäjän ammattitutkinnosta

Opintoihin sisältyy myös aihealueet:
- Itsensä johtaminen ja työhyvinvointi
- CV ja työnhakutaidot
- Asiakaspalvelu ja vuorovaikutus
- Tietotekniikka (MS Office -ohjelmat)
- Kokouskäytännöt

OPISKELIJAMAKSU
Työvoimakoulutus on maksuton.

KÄYTÄNNÖN TOTEUTUS
Koulutus alkaa 10.10.2023 ja päättyy 30.9.2024.

Koulutus toteutetaan monimuotoisesti ja se sisältää työssäoppimisen lisäksi teoriaopintoja (lähiopetusta ja verkko-opintoja). Työssäoppimisen aikana suoritetaan tutkinto (näytöt).

Lähiopetus toteutetaan Careerian Vantaan toimipisteessä Silkkitehtaantie 5 G.

HAKEMINEN

Hae koulutukseen 27.8.2023 mennessä täyttämällä sähköinen hakemus internet-osoitteessa: www.tyomarkkinatori.fi -> Henkilöasiakkaat -> Haussa oleva työvoimakoulutus (sanahakuna toimii koulutuksen numero 713585 tai koulutuksen nimi).

Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa tai kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä.
Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen TE-toimistoon tai kuntakokeiluun. Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www. tyomarkkinatori.fi -> Henkilöasiakkaat -> Oma asiointi -> koulutushakemus.

Hakemusten perusteella osa hakijoista kutsutaan koulutushaastatteluun. Careeriasta lähetetään haastattelukutsut sähköisesti. Haastattelut järjestetään viikolla 38.

LISÄTIETOJA koulutuksesta ja sen toteutuksesta antaa Careeriassa vastuukouluttaja Maija Kokko (maija.kokko@careeria.fi).
Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15) tai www.facebook.com/koulutusneuvonta

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

• Tarjoaja: Careeria Oy ⧉
  • TE-toimisto: Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto