Kiintokalusteiden asentaja (713418)

Kiintokalusteiden asentaja (713418)

• Koulutus alkaa: 9.10.2023

Kiintokalusteiden asentaja asentaa kalusteita, jotka voivat olla esimerkiksi keittiö-, kylpyhuone-, kodinhoitohuone- tai säilytyskalusteita.
Tehtäviin voi kuulua myös kalusteiden sijainnin muuttamista tai niiden asennusten korjausta. Asennustyöt tehdään rakennuksilla tai asiakkaan tiloissa. Ammatissa tarvitaan kädentaitoja, itsenäistä työotetta ja asiakaspalvelutaitoja.

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston tai kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa. Koulutukseen voivat hakeutua henkilöt, jotka soveltuvat alalle ja joilla on peruskoulun tai vastaava oppimäärä.
Koulutus sopii myös maahanmuuttajille, kielitaitovaatimus on B1.1.

Koulutuspaikka Vantaa, Sarkatie 1

Koulutusaika 9.10.2023 – 1.2.2024, 80pv

Opiskelijamäärä 16 opiskelijaa

Haku päättyy: 27.08.2023

Tavoite
Koulutuksen tavoitteena on antaa opiskelijalle perusvalmiudet työskennellä rakennuskohteissa itsenäisesti tai työryhmän jäsenenä. Koulutus on tutkintokoulutusta talonrakennusalan ammattitutkinnon osaan ”Kalusteiden asentaminen”.

Koulutusmuoto
Koulutus toteutetaan työvoimakoulutuksena, jonka pituus on 80 päivää. Koulutus tapahtuu monimuotokoulutuksena, johon kuuluu teoriaopiskelua, työsalityöskentelyä ja työssäoppimista rakennustyömailla.

Koulutuksen sisältö
-Kalusteasennustyön suunnittelu ja toteutus
-Turvallisuusohjeet ja -määräykset kalusteasennuksessa
-Perustietous LVIS-töistä
-Työssäoppiminen

Koulutukseen kuuluu
-Tulityökortti
-Työturvallisuuskortti
-Ensiapu

KOULUTUKSEEN HAKEUTUMINEN JA OPISKELIJAVALINTA

Koulutukseen haetaan TE-Palvelujen internetsivuilla www.tyomarkkinatori.fi olevalla sähköisellä lomakkeella. Voit jättää sähköisen hakemuksen https://koulutukset.te-palvelut.fi/kt/ ja hakusanana toimii koulutuksen numero 713418 > haettavan koulutuksen Tiedot-välilehti) tai toimita paperihakemus TE-toimistoon. Paperihakemuslomakkeen löydät osoitteesta www.suomi.fi hakusanalla TEM601. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun tulee vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www.te-palvelut.fi > Oma asiointi > Työvoimakoulutus.

Esivalinta tehdään koulutushakemusten perusteella. Hakemuksessa on tärkeää tuoda esille soveltuvuutta ja motivaatiota koulutusohjelmaan sekä mahdollista aiempaa työkokemusta ja opintoja ja maahanmuuttajien osalta suomen kielen taitoa. Osa hakijoista kutsutaan haastatteluun.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Päteviä syitä voivat olla esimerkiksi työllistyminen tai muun koulutuspaikan saaminen. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli et osallistu valintatilaisuuteen, tai perut koulutukseen osallistumisen ilman pätevää syytä, TE-toimisto selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (Työttömyysturvalaki 2 a luku 12 §).

Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta.

Tietoa koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat TE-toimiston valtakunnallisesta puhelinpalvelusta Koulutusneuvonnasta ma-pe klo 9.00 – 16.15 numerosta 0295 020 702.

LISÄTIETOJA KOULUTUKSESTA

·Opintosihteeri: Riikka Paara, gsm 050 387 0067, riikka.paara@tts.fi