Logistiikan perustutkinto, sisälogistiikan osaamisala, varastonhoitaja

Logistiikan perustutkinto, sisälogistiikan osaamisala, varastonhoitaja

Oletko varastonhoitajan työstä kiinnostunut motivoitunut, työntekoa pelkäämätön, hyväkuntoinen ja reippaan asiakaspalveluasenteen omaava? Tämä koulutus antaa sinulle valmiudet toimia varastonhoitajana.

Koulutusaika: 31.8.2023-21.12.2024 Lomat oppilaitoksen lomien mukaisesti.

Hakuaika päättyy: 30.7.2023

Koulutuspaikka: Savon ammattiopisto, Kuvansintie 10, 78850 VARKAUS

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston ja kuntakokeilukuntien asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa. Voit hakea työvoimakoulutukseen, mikäli olet tällä hetkellä työtön, työttömyysuhan alainen, lomautettuna, määräaikainen työsuhteesi on päättymässä ennen koulutuksen alkua tai teet osa-aikatyötä.

Tutustu ammattiin ja sen vaatimuksiin:

Kohderyhmä:

Varastoalan työn keskeisenä vaatimuksena on hyvä työmoraali ja ammattietiikka sekä yhteistyöhaluisuus. Toiminnan on perustuttava kestäville arvoille, rehellisyydelle ja vastuullisuudelle. Työn hyvän laadun ja hyvän asiakaspalvelun tavoitteet korostuvat kaikissa tehtävissä. Työn tekemisen arvoina ovat ahkeruus, oma-aloitteisuus, sovitun noudattaminen ja kanssaihmisten näkemysten arvostaminen.
Varastonhoitajilla on vastuullaan arvokkaita tavaroita, joiden oikea varastoiminen, oikea-aikainen asiakkaille toimittaminen ja oikeiden kuljetusmuotojen käyttäminen edellyttävät vankkaa ammatillista osaamista.
Suomen kielen kielitaitovaatimustaso on B1 henkilöillä, joiden äidinkieli ei ole suomi.

Tavoite:

Koulutuksen päätavoite on työllistyminen alan töihin sekä logistiikan perustutkinnon, sisälogistiikan osaamisala, palvelulogistiikkatyöntekijä (varastonhoitaja, varastotyöntekijä) suorittaminen. Tämä edellyttää koulutukseen hakeutujalta täydellistä sitoutumista koulutukseen ja näyttöihin.

Koulutuksen sisältö:

-Yritystoiminnan suunnittelu, 15 osp
-Yrityksessä toimiminen, 15 osp

Yhteiset tutkinnon osat 35 osp

Koulutus toteutetaan päiväopiskeluna ja tutkinnon osat suoritetaan henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman mukaan. Osaaminen osoitetaan ja arvioidaan mm. tutkinnon mukaisissa tehtävissä työpaikoilla.

Koulutusjärjestelyt:
Koulutus toteutetaan siten, että siihen kuuluu lähi- ja etäopiskelua sekä työpaikalla tapahtuvaa koulutusta alan toimipaikoissa. Tietopuolinen koulutus järjestetään arkipäivisin n. klo 8.00-15.00, päivittäinen opiskeluaika on 7 oppituntia (à 45 min.) päivässä. Koulutusta järjestetään tarvittaessa klo 6.00 – 20.00 koululla ja työpaikoilla työvuorosuunnittelun mukaan.

Työssäoppimisjärjestelyt:
Työssäoppimista työpaikoilla on runsaasti, jokaisen henkilökohtaisen suunnitelman mukaisesti. Työssäoppimisen aikana noudatetaan työssäoppimispaikan työaikajärjestelyjä.

Näyttösuunnitelma:
Näytöt pyritään tekemään työpaikoilla sitten kun tarvittava osaaminen on hankittu.

Työllisyysnäkymät:
Oppilaitos on kartoittanut yritysten työvoimatarvetta, ja tällä hetkellä työllistymisnäkymät ovat hyvät.

Lisätietoja koulutuksesta:
Opettaja
Juuso Kääriäinen
juuso.kaariainen@sakky.fi
p. 0447853581

Opettaja
Kimmo Väisänen
kimmo.vaisanen@sakky.fi
p. 044 7853483

Koulutuksen yhdyshenkilö Pohjois-Savon työ- ja elinkeinotoimistossa on Ulla Saastamoinen, p. 0295 043 688, ulla.saastamoinen@te-toimisto.fi

Valinta-aikataulu: Esivalinta suoritetaan hakemusten perusteella 2.8.2023 ja haastattelut viikolla 32 tai 33.

KOULUTUKSEEN HAKEMINEN 30.7.2023 mennessä

Koulutukseen haetaan täyttämällä sähköinen hakulomake www.tyomarkkinatori.fi > Henkilöasiakkaat > Haussa oleva työvoimakoulutus > Valitse oikea koulutus (Sanahakuun koulutuksen numero 714509) > Kuvaus- tai Tiedot -välilehdiltä klikkaamalla ”Hae tähän koulutukseen”. Palveluun kirjaudutaan henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai sirullisella henkilökortilla. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman kirjautumista, sinun tulee vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä.

Täytäthän hakemuksesi huolellisesti, erityisesti kohdan ”Tarkemmat perustelut”, sillä haastatteluun kutsuttavat valitaan hakemuksen perusteella.

Voit seurata hakemuksesi käsittelyä www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi – Henkilöasiakas -palvelusta kohdasta Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta. Tähän liittyen voit sopia koulutukseen hakeutumisen kirjaamisesta työllistymissuunnitelmaasi Oma asiointi -palvelussa.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Savon ammattiopisto ⧉
  • TE-toimisto: Pohjois-Savon työ- ja elinkeinotoimisto