Ravintola-ja cateringalan perustutkinto, kokki Ähtäri

Ravintola-ja cateringalan perustutkinto, kokki Ähtäri

Ravintola- ja cateringala tarvitsee edelleen uusia työntekijöitä. Nyt sinulla on mainio tilaisuus hankkia ravitsemisalan perustaidot.

Tuleva työpaikkasi voi olla kokkina ravintoloissa, ammattikeittiöissä esim. päiväkotien, koulujen ja palvelukeskusten keittiössä sekä liikenneasemilla. Voit työskennellä myös kahvilassa, katu- ja pikaruokapaikassa sekä juhla- ja pitopalveluyrityksissä.

Opit toimimaan myynti- ja asiakaspalveluhenkisesti, laatutietoisesti, kannattavasti ja tuloksellisesti, vastuullisesti ja hygieniavaatimusten sekä kestävän toimintatavan mukaisesti.

Jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma, jossa selvitetään myös aikaisempi osaamisesi ja taitosi sekä mahdolliset tuen tarpeesi. Näytöt annetaan työpaikalla.

SISÄLTÖ:
Tutkinnon osaamisala on: ruokapalvelun osaamisala (kokki)

Opintojen aikana saavutat ammatillisen perusosaamisen:

Kokki:·ravintola- ja catering-alalla opinnoissa opit suunnittelemaan, valmistamaan ja laittamaan esille houkuttelevaa ja terveellistä ruokaa, erityisruokavaliot huomioiden ·opit perustaidot hygieniasta sekä omavalvonnasta (hygieniapassi)·opit keittiön kustannuksista, yrittäjyydestä ja yrittäjämäisestä toiminnasta·asiakaspalvelutaidot ovat myös keskeisiä opiskelusisältöjä

Valinnaiset tutkinnon osat laajentavat osaamistasi mielekkäästi. Lisäksi tutkintoon kuuluvat kaikille perustutkinnoille yhteiset tutkinnon osat (viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen, matemaattis-luonnontieteellinen osaaminen ja yhteiskunta- ja työelämäosaaminen).
Tutkinto on valmis, kun olet suorittanut kaikki ammatilliset tutkinnon osat sekä yhteiset tutkinnon osat hyväksytysti.
Kts. tutkinnon osat ePerusteet (opintopolku.fi)

LISÄTIETOJA KOULUTUKSESTA:

Tarkentavat kysymykset tutkinnosta ja opintojen henkilökohtaistamisesta antaa Sedun kouluttaja Eveliina Kemppainen, puh. 040 680 1848 (Ähtäri). Sähköposti muotoa etunimi.sukunimi(at)sedu.fi

Koulutuksen aikaiset taloudelliset etuudet:Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta, korotettua etuuden osaa ja kulukorvausta.LISÄTIETOJA koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
  • Koulutusneuvonta 0295 020 702 ma-pe klo 9-16:15 TAI
  • Koulutusneuvonnan suomenkielisen chat -palvelun ma-pe klo 9-16:00 löydät osoitteesta:
  • Ruotsinkielinen palvelu: https://tyomarkkinatori.fi/sv/info/landsomfattande-radgivningstjanster/radgivningstjanster-for-personkunder/utbildningsradgivning
  • Englanninkielinen palvelu: https://tyomarkkinatori.fi/en/info/national-guidance-services/guidance-services-for-personal-customers/education-and-training-guidance

Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa: www.facebook.com/koulutusneuvonta

Etelä-Pohjanmaan TE-palvelut myös:
  • Facebookissa: www.facebook.com/etelapohjanmaan.tepalvelut
  • Twitterissä: TEpalvelutEPO* Instagramissa: tepalvelutepo

KOHDERYHMÄ:

Koulutus on tarkoitettu työttömille tai työttömyysuhanalaisille TE-toimiston ja työllisyyden kuntakokeilujen yli 20-vuotiaille työnhakijoille. Jos olet kiinnostunut alan työtehtävistä, tule mukaan koulutukseen!

HAKEMINEN JA OPISKELIJAVALINTA:

Hae koulutukseen 1.8.2023 mennessä.
Täytä hakemus työvoimakoulutukseen huolellisesti, koska sen perusteella osa hakijoista kutsutaan hakuajan jälkeen haastatteluun. . Haastateltaville lähetetään kirjallinen kutsu tekstiviestiestinä haastatteluun. Haastattelut pidetään teamsin välityksellä 7.8.23.
Huomioithan, että koulutukseen hakeutuminen on sitovaa eikä sitä, tai koulutukseen osallistumista voi perua ilman pätevää syytä. Perumisesta tai laiminlyönnistä voi aiheutua työttömyysturvaseuraamus..
Seuraa valintatietojasi www.tyomarkkinatori.fi – TE-palveluiden Oma asiointi – Henkilöasiakas-palvelussa

• Tarjoaja: Sedu ⧉
  • TE-toimisto: Etelä-Pohjanmaan TE-toimisto