Huoneistosaneeraaja, korjausrakentamisen moniosaaja

Huoneistosaneeraaja, korjausrakentamisen moniosaaja

Huom! Hakuaikaa jatkettu 20.8.2023 asti.
Koulutus on tarkoitettu työttömille työnhakijoille tai työttömyysuhan alaisille henkilöille. Koulutus soveltuu sinulle, joka olet kiinnostunut rakennusalan saneeraus ja korjaustöistä. Koulutuksen laajuus on 90 osaamispistettä ja sen kesto on noin 9 kuukautta. Opiskelija voi räätälöidä koulutuksen sisältöä omien valmiuksien, mielenkiinnonkohteiden ja tavoitteiden mukaisesti. Tämän mahdollistavat laadukas lähiopetus sekä yhteistyöyritykset, joissa pääsee tekemään oikeita työtehtäviä aidoissa saneerauskohteissa. Työssäoppimisen määrä voi vaihdella opiskelijan tarpeiden ja tutkinnon osien sisältöjen perusteella.

Koulutus koostuu viidestä tutkinnon osasta kolmelta eri koulutusalalta:
Puuteollisuuden perustutkinnon osat
- Kalusteiden asentaminen, 15 osp
- Sisustuspuusepäntöiden tekeminen, 15 osp
Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinnon osa
- Kiinteistöteknisten järjestelmien hoitaminen, 30 osp
Rakennusalan perustutkinnon osa
- Sisävalmistusvaiheen työt, 15 osp
- Laatoitus, 15 osp
Koulutus toteutetaan monimuotoisesti lähiopetuksena sekä työpaikalla tapahtuvana oppimisena aidoissa työtehtävissä. Ammattiosaamisen näyttö tehdään ensisijaisesti aidossa asiakastyötilanteessa, jota voidaan tarvittaessa täydentää oppilaitosympäristössä. Ellei näytön suorittaminen mahdollistu asiakastyötilanteessa, voidaan se tehdä oppilaitoksessa, mahdollisimman aitona työsali demonstraationa. Monialaisen koulutuksen tavoitteena on antaa taitoja ja valmiuksia työskennellä asuntojen tai liikerakennusten erilaisissa kunnostus-, remontointi-, maalaus-, sisustus- ja stailaustehtävissä.

Lisätietoja:
Kaisto Jussi
jussi.kaisto@poke.fi

Koulutukseen hakeutuminen:

Täytä sähköinen hakemus “Hae tähän koulutukseen” painikkeen kautta. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi. Tarkistathan työvoimakoulutukseen hakiessasi, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopisto ⧉
  • TE-toimisto: Keski-Suomen työ- ja elinkeinotoimisto