Kirjanpito, liiketoiminnan perustutkinnon osa

Kirjanpito, liiketoiminnan perustutkinnon osa

Kirjanpito on lakisääteinen osa yritystoimintaa. Tule mukaan koulutukseen, jossa saat perustaidot kirjanpidosta. Koulutus sisältää esimerkiksi tulojen ja menojen kirjaukset, rahoitustapahtumat ja tilien täsmäyttämiset. Huomioithan, että kirjanpitoa tehdään atk:ta hyödyntäen, joten sinulla tulee olla tietotekniikan perusteet hallussa.

Koulutus on tarkoitettu työttömille työnhakijoille tai työttömyysuhan alaisille henkilöille. Koulutus ei vaadi aiempaa koulutusta tai kokemusta kirjanpidosta. Koulutuksen jälkeen opiskelijalla on mahdollisuus hakeutua suorittamaan liiketoiminnan perustutkintoa.

Koulutuksen aikana suoritetaan liiketoiminnan perustutkinnon Kirjanpito-tutkinnon osa (30osp). Koulutukseen sisältyy lähiopetuspäiviä noin kaksi päivää viikossa, jotka ajoittuvat pääosin alkuviikon päiviin (ma ja ti). Lisäksi koulutuksessa on etäopiskelua. Mikäli opiskelijalla on suunnitelmissa koko tutkinnon suorittaminen, hän voi jo tämän tutkinnon osan aikana suorittaa myös yhteisiä tutkinnon osia. Tällöin lähiopetuspäiviä saattaa olla enemmän kuin kaksi päivää viikossa. Työelämässä oppimista on kuusi viikkoa, jonka aikana suoritetaan näyttö. Opiskelija pyrkii hankkimaan työssäoppimispaikan itse ennen työelämässä oppimisen alkamista, mutta opettaja auttaa tarvittaessa paikan hankkimisessa. Työssäoppimispaikaksi soveltuvat työpaikat, joissa tehdään kirjanpitoa.

Koulutuksen sisällöt:
- yhden- ja kahdenkertainen kirjanpito
- liiketapahtumien kirjaaminen
- yritysmuodon vaikutus kirjanpitoon
- lainamuodot, lainanlyhennystaulukot
- työelämässä oppiminen
- yhteisiä tutkinnon osia tarvittaessa

Opiskelijalle laaditaan opintojen alkuvaiheessa henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelma HOKS.

Lisätietoja:
Martti Tuoriniemi
martti.tuoriniemi@poke.fi
P. 0406304558

Koulutukseen hakeutuminen:

Täytä sähköinen hakemus “Hae tähän koulutukseen” painikkeen kautta. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi. Tarkistathan työvoimakoulutukseen hakiessasi, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopisto ⧉
  • TE-toimisto: Keski-Suomen työ- ja elinkeinotoimisto