Prosessiteollisuuden perustutkinto, prosessinhoitaja

Prosessiteollisuuden perustutkinto, prosessinhoitaja

Koulutus soveltuu sinulle, joka olet kiinnostunut prosessiteollisuuden tehtävistä. Ai mistä? Mielenkiintoisesta tuotannosta ja tuotteiden valmistuksesta. Prosessiteollisuuden koulutus antaa ammatilliset perusvalmiudet ja osaamisen prosessiteollisuuden operaattorien töihin.

Prosessiteollisuus tarvitsee tuotantotehtäviin monitaitoisia ja osaavia ihmisiä. Tuotanto on monipuolista ja pitkälle automatisoitua. Tuotteiden käyttömahdollisuudet ovat laajat, ja asiakkaiden tarpeiden ymmärtäminen tärkeää. Tuotteita valmistetaan sekä suoraan kuluttajille että raaka-aineeksi muulle teollisuudelle.

Koulutus toteutetaan pääosin Äänekosken Piilolassa.

Koulutus on tarkoitettu työttömille työnhakijoille tai työttömyysuhan alaisille henkilöille.

Prosessinhoitaja erikoistuu POKEssa yleensä kemianteollisuuden tai paperiteollisuuden osaamisalaan.

Tutkinnon suorittanut osaa:
- käyttää erilaisten tuotteiden valmistus- ja pakkausprosessien koneita ja laitteita turvallisuusohjeiden
mukaisesti mukaisesti
- käyttää prosessiohjauksen automaatiojärjestelmiä ja seurata prosessi- ja kenttälaitteiden toimintaa
- valvoa, ohjata ja säätää työalueensa prosesseja
- varmistaa prosessien häiriötöntä toimintaa
- tehdä käyttäjäkunnossapitoa

Lisätietoja:
Jori Soininen
jori.soininen@poke.fi

Koulutukseen hakeutuminen:

Täytä sähköinen hakemus “Hae tähän koulutukseen” painikkeen kautta. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi. Tarkistathan työvoimakoulutukseen hakiessasi, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopisto ⧉
  • TE-toimisto: Keski-Suomen työ- ja elinkeinotoimisto