Terveys- ja hyvinvointialan digitaaliset ympäristöt

Terveys- ja hyvinvointialan digitaaliset ympäristöt

Koulutuksen kohderyhmä on terveys- ja hyvinvointialasta ja siinä hyödynnettävistä digitaalisista
ympäristöistä kiinnostuneet työttömät ja työttömyysuhan alaiset henkilöt. Hakijalta edellytetään soveltuvuutta alalle ja sosiaali- ja terveysalalla vaadittavaa terveyttä SORA-lainsäädännön perusteiden mukaisesti. Perustason it-taidot on suotavaa olla koulutukseen
hakeutuessa.
Terveys ja hyvinvointialojen digitaaliset ympäristöt -opinnot tarjoavat mahdollisuuden hyödyntämään digitaalisia ympäristöjä ja työkaluja osana ihmisen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin tukemista. Opinnoissamme pääsee tutustumaan virtuaalitodellisuuteen niin kokijan kuin myös sisällöntuottajan roolissa.

Koulutukseen valinta: Hakemuksen jättäneiden soveltuvuus opintoihin arvioidaan SORA-lain perusteella 6.9.2023.

Tutkinnon osa on paikallisesti tarjottava valinnainen tutkinnon osa, jonka laajuus on 15 osaamispistettä. Tutkinnon osan osaaminen hankitaan terveys- ja hyvinvointialan tai kasvatus- ja ohjausalan digitaalisissa toimintaympäristöissä.

Tutkinnon osan suorittamiseen liittyy etäopiskelua, lähipäiviä ja näyttö.

Koulutus on osallistujille maksutonta ja koulutuksen järjestäjän puolesta osallistujille lainataan tarvittavia välineitä, kuten virtuaalilaseja ja 360-kameroita jalustoineen.

25.9.2023Äki Orientaatiopäivä ja Spatial
27.9.2023Äki VR-ympäristöt: ThingLink, 3DVista, Matterport ym.
9.10.2023Äki VR-ympäristöt: ThingLink, 3DVista, Matterport ym.
11.10.2023 Äki 360-kuvaaminen
23.10.2023 Äki 360-kuvaaminen
25.10.2023 Äki Tekoäly/sosiaalinen media
8.11.2023Äki Tekoäly/sosiaalinen media
12.12.2023 yhteinen tykon ja näytön purkupäivä hybridinä

SORA-lainsäädäntö:
Alaikäisten turvallisuuden sekä potilas- ja asiakasturvallisuuden edistämiseksi opiskelijaksi ei voida ottaa henkilöä, joka ei ole terveydentilaltaan tai toimintakyvyltään kykenevä opintoihin liittyviin käytännön työtehtäviin tai työssä oppimiseen. Opiskelijaksi ottamisen esteenä voi myös olla aiempi opiskeluoikeuden peruuttamispäätös. Tämän vuoksi opiskelijaksi hakevan tulee ilmoittaa tällaisesta päätöksestä jo hakuvaiheessa (ns. SORA-lainsäädäntö). Opintojen alkuvaiheessa opiskelijan tulee toimittaa rikostaustaote koulutuksen järjestäjälle.

Lisätietoja:

Lehtori Milja Forsman 040 643 2747, milja.forsman@poke.fi

Koulutukseen hakeutuminen:

Täytä sähköinen hakemus “Hae tähän koulutukseen” painikkeen kautta. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi. Tarkistathan työvoimakoulutukseen hakiessasi, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopisto ⧉
  • TE-toimisto: Keski-Suomen työ- ja elinkeinotoimisto